کاشت ۲۰۰ اصله نهال درخت مثمر در مجتمع بندری امام خمینی (ره)

همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری در آیینی با حضور مدیرکل و جمعی از اعضای شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ۲۰۰ اصله نهال انواع درخت مثمر با رویکرد تغییر رویه در پوشش گیاهی مجتمع بندری امام خمینی (ره) غرس شد.

 سیدعلی سیاوش معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع  سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در جریان این آیین، نهال‌های درختان مثمر و سازگار با شرایط بومی منطقه نظیر نخل، نارنج، گریپ فروت، انار، زیتون و لیمو در مساحتی به وسعت دو هزار متر مربع کاشته شد.

او رویکرد این اداره کل را تغییر رویه در پوشش گیاهی به مشجرکاری فضای سبز با بهره‌گیری از گونه‌های اقلیمی مثمر و مقاوم عنوان کرد و از تداوم تلاش و فعالیت‌های این واحد برای تحقق این هدف خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع  سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تأکیدات مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مبنی بر حفظ و توسعه پوشش گیاهی منطقه به منظور مقابله با ریزگرد‌ها و تلطیف اقلیم گفت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی در شرایط زیست محیطی، مرمت، نگهداری و توسعه فضای سبز در این مجتمع بزرگ بندری در مساحتی معادل ۷۵ هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.