تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در لرستان

رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان علاوه بر بازرسی‌های همیشگی از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز تشدید شده است.

ستایش دریکوند بیان کرد: این اقدامات به صورت مستمر و شبانه‌روزی در ساعات اداری، غیراداری و ایام تعطیل در حال انجام است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمامی توان واحد‌های بهداشت محیط استان برای بهبود وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به کار گرفته شده است.

وی اظهار داشت: برخورد قانونی لازم با متخلفان بهداشتی صورت خواهد گرفت و شهروندان نیز می‌توانند، هرگونه تخلف بهداشتی را به شماره تماس ۱۹۰ اطلاع دهند تا به آن رسیدگی شود.

رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد در استان جمع آوری و معدوم شده است و واحد‌های دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دریکوند با بیان اینکه بازرسی شبانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در استان در حال انجام است بیان کرد: این بازرسی‌ها با محوریت گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان و واحد‌های بهداشت محیط شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه با حضور ۱۴ تیم استانی و شهرستانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها به طور مستمر از رستوران ها، کبابی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، کارگاه‌های شیرینی پزی، هتل و مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و مراکز اماکن بین راهی نیز در حال انجام است و بر رعایت کامل بهداشت فردی و نظافت عمومی، بهداشت ابزار و تجهیزات و همینطور رعایت بهداشت مواد غذایی نظارت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.