آغاز پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم در گلستان/ بخشش دو محکوم به قصاص امروز

امروز در مراسم تجلیل از اولیای دم پرونده های قصاص در گلستان ، دو خانواده دیگر هم از اجرای حکم قصاص منصرف شدند و محکومان را بخشیدند.

رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم تجلیل از اسوه‌های صبر و گذشت گفت: بزرگان ما در همایش امروز، خانواده‌هایی هستند که با وجود اندوه بزرگی که در قلبشان دارند، راه ِ بخشش را انتخاب کردند و بزرگوارانه از حقی که شرع و قانون به آنان داده است، گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

حیدر آسیابی افزود: از ابتدای امسال اجرای ۲۰ حکم قصاص با گذشت این خانواده‌ها لغو شد و با دو بزرگواری که امروز گذشت کردند این عدد به ۲۲ مورد رسید.
وی افزود: علما، صلح یاران، ریش سفیدان و بزرگان اقوام در کنار شورای حل اختلاف برای گسترش فرهنگ صلح و بخشش در استان تلاش می‌کنند که رضایت گرفتن در پرونده‌های قصاص بخشی از ثمره کار آنان است.
این مقام ارشد قوه قضاییه در استان گلستان گفت: از امروز هم " پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم " همزمان با سراسر کشور در گلستان آغاز شد.
حیدر آسیابی افزود: این پویش تا دهم خرداد سالروز میلاد امام هشتم علیه السلام ادامه دارد و در قالب آن، تلاش‌ها به صورت ویژه برای کسب صلح و سازش در پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های مهم، تمرکز می‌شود.
احمد جعفری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان هم در این همایش گفت: امسال ۱۱۰ هزار پرونده برای سازش به هیئت‌های سازشی شورای حل اختلاف استان ارجاع شد که ۴۶ درصد آن‌ها با رضایت طرفین ختم به سازش شد.
جعفری افزود: در استان ۷۲ هیات سازشی و ۱۲۰ صلح‌یار فعال هستند و برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی تلاش می‌کنند.
در مراسم امروز خانواده‌های صوفی‌زاده و شیخ‌نجاری از حوزه‌های قضایی گنبدکاووس و گرگان، از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.
خانم شیخ‌نجاری یکی از این اولیای دم در همایش گفت: یک مادر هستم و با وجود این که جای خالی فرزندم به شدت مرا آزار می‌دهد، اما امروز قاتل فرزند عزیزم را به احترام امام زمان (عج) بخشیدم.
خانم صوفی زاده یکی دیگر از خانواده‌هایی که امروز اعلام رضایت کرد هم گفت: در مدت هشت سالی که از قتل همسرم می‌گذرد بار‌ها با خودم کلنجار رفتم که با قاتل او چه کنم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که از انتقام صرف نظر کنم.
پارسال ۲۱ محکوم به قصاص در گلستان با گذشت اولیای دم، فرصت زندگی دوباره یافتند.
پایان مراسم امروز از ۲۲ اولیای دم پرونده‌های قصاص و تعدادی از دادستان‌ها و صلح یارانی که برای کسب رضایت از اولیای دم تلاش کردند قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار