دید افقی در قصرشیرین کاهش یافت

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : بیشینه سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی هم اکنون به ۱۱متر بر ثانیه معادل ۴۰کیلومتر بر ساعت رسید.

امیرپرویز نجفی رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبارهم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین سه هزار متر است که هفت هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی با بیان اینکه امروز آسمان قصرشیرین برای سومین روز به دلیل وزش باد و ورود ریزگرد‌ها پیاپی غبار آلود است، اظهار کرد: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۲۰درصد است.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: سامانه ناپایدار در جو منطقه تا اواخر هفته جاری حاکم است و طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی در این مدت شاهد ناپایداری هوا، وزش باد، ورود گرد و غبار و احتمال بارش باران خواهیم بود.

نجفی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه تاکنون) در قصرشیرین ۱۴۲ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تا کنون) ۱۶۰ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۸ روز درگیر گرد و خاک بوده که روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ماه ۱۰ و دی ماه یک روز، بهمن ماه چهار روز و اسفند ماه چهار روز بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.