برگزاری همایش نرجسانه با حضور بانوان مبلغ در مسجد جمکران

همایش نرجسانه با حضور بانوان مبلغ شرکت کننده در طرح امین و مادران فعال در مدارس، در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان همایش نرجسانه با حضور بانوان مبلغ شرکت کننده در طرح امین و مادران فعال در مدارس، در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی فریبا علاسوند، عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران همراه بود، سیدمحسن بنی فاطمه به مدیحه سرایی پرداخت و شعری که به تازگی در وصف حضرت نرجس خاتون مادر گرامی امام عصر (عج) سروده بود را قرائت کرد.

در این همایش از سوی معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران از علاسوند، زهره جعفری به عنوان مبلغ نمونه طرح امین و نفیسه احمدیان از مبلغان محله محور تجلیل شد. همچنین به احترام نام مبارک نرجس خاتون هزار شاخه گل نرگس به بانوان حاضر در جلسه اهدا شد.

فریبا علاسوند، عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در این همایش نرجسانه با اشاره به نقش مهم زنان در عصر ظهور و انتظار، عنوان کرد: در دنیا با دو جریان زن ستیز روبه‌رو هستیم، جریان نخست به نام دین رفتار‌های متحجرانه نسبت به زنان دارند و جریان دوم غربی بوده و به ظاهر مدافع حقوق زن است.

و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه جریان حضور زنان در تاریخ سازی همواره وجود داشته است، تصریح کرد: برخی از روایات درباره تحول زنان نزدیک به ظهور صحبت می‌کنند، در روایات ظهور آمده است که مناسبات خانواده به طوری تغییر می‌کند که زنان نان‌آور خانواده‌ها می‌شوند و این مسئله حاکی از بهم ریختگی مناسبات نقش در خانواده‌ها بوده و ثمره ۱۰۰ سال تلاش فمنیستی غرب است.

علاسوند  با بیان اینکه در روایات ما آمده که هیچ عملی مهمتر از انتظار برای فرج نیست، بیان کرد: انتظار فرج یک امر ذهنی نیست و فرد منتظر بیشترین نگرانی‌های خود را در حوزه انتظار حضرت ولیعصر (عج) متمرکز می‌کند و می‌خواهد بیشترین فاصله‌ها را با حضرت کم کند و این‌ها ویژگی یک فرد منتظر است.

و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در مقابله با گسترش جریان کفر، جریان ایمان به سمت ناب شدگی و خلوص در حرکت است، گفت: در روایات مهدویت آمده است ۳۱۳ یار امام عصر (عج) کسانی هستند که اگر تمام جمعیت جهان علیه حضرت مهدی شمشیر بکشند رعب در دل آن‌ها ایجاد نمی‌شود و نکته قابل توجه این است که تعدادی از این ۳۱۳ نفر از بانوان هستند.

علاسوند با اشاره به اینکه زنان در حکومت مهدوی نقش‌آفرین هستند،یادآورشد: امیدواریم با صفوف متحد دختران با ایمان جریان دینی بانوان با قدرت ادامه یافته و چشمان ما به جمال نورانی امام عصر (عج) منور می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.