دیدار اردوغان و اسد شاید پس از انتخابات ترکیه

یک مقام ارشد دولت ترکیه از احتمال دیدار رجب طیب اردوغان و بشار اسد پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه خبر داد.

چاگری ارهان، یکی از اعضای شورای امنیت و سیاست خارجی ترکیه امروز دوشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت که بعید به نظر می‌رسد دیدار بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد، همتای سوری وی قبل از انتخابات در ترکیه برگزار شود.

ارهان با تاکید بر اینکه رئیس جمهور ترکیه سه روز در هفته را در منطقه زلزله زده سپری می‌کند، تصریح کرد: رئیس جمهور اردوغان اصولا مخالف چنین دیداری نیست، اما زلزله‌های ویرانگر همه چیز را تغییر داده است.

این مقام تاکید کرد که ۷۴ روز تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است که انتظار می‌رود در ۱۴ می‌با امضای فرمان رسمی اردوغان برگزار شود.

وی در پایان گفت: شاید این دیدار بعد از انتخابات برگزار شود.

پیشتر، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره دیدار میان رجب طیب اردوغان و بشار اسد روسای جمهور ترکیه و سوریه گفته بود زمان​ بررسی این موضوع به احتمال زیاد پس از دیداری خواهد بود که قرار است میان وی با فیصل المقداد همتای سوری اش برگزار شود.

اردوغان در ماه‌های اخیر به دنبال از سر گیری روابط با سوریه و دیدار با بشار اسد بوده است. این در حالی است که نیمه آذرماه امسال، اورهان میراوغلو، عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد که دمشق درخواست آنکارا را برای ترتیب جلسه روسای جمهور ترکیه و سوریه رد کرده است. وی خاطرنشان کرد که سوریه قصد دارد این دیدار را تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به تعویق بیندازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
اردوغان اینبار باید خداحافظی کنه
آخرین اخبار