زلزله هم نتوانست جلوی دزدی آمریکا در سوریه را بگیرد

در میانه بحران‌های متعدد سوریه آمریکا همچنان نفت این کشور را سرقت می‌کند.

نظامیان آمریکایی بار دیگر چندین تانکر حامل نفت سوریه را از منطقه «الجزیره» این کشور به سرقت بردند.

براساس گزارش الاخباریه، نظامیان رژیم اشغالگر آمریکایی محموله جدیدی از نفت سوریه را سرقت کردند. نظامیان آمریکایی این محموله نفتی را از میدان‌های نفتی الجزیره سرقت و به سمت پایگاه‌های خود در عراق منتقل کردند.

منابع محلی افزودند: کاروان آمریکایی‌ها شامل ماشین آلات نظامی و کامیون‌های استتار شده و تعداد زیادی تانکر‌های حامل سوخت از کشور سوریه و از طریق گذرگاه غیر قانونی المحمودیه در حومه الیعروبیه به سمت عراق حرکت کرد.

این منابع اعلام کردند ۳۴ دستگاه خودروی دیگر شامل کامیون‌های باری و تانکر‌های حمل نفت مسروقه سوریه نیز از گذرگاه غیر قانونی الولید در حومه الیعروبیه به عراق منتقل شد.

پیش از این «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده از سوی مقامات سوریه، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا نیمه اول ۲۰۲۲، به دلیل استخراج غیرقانونی معادن توسط نیرو‌های مستقر آمریکایی در خاک سوریه صد‌ها میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که هرگونه استقرار نیروی آمریکایی در خاک سوریه، سرقت نفت و غلات این کشور و نیز حملات موشکی و راکتی، غیرقانونی است.

پیش از این وزارت نفت سوریه اعلام کرد متوسط تولید روزانه نفت سوریه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ هزار و ۳۰۰ بشکه بود، اما نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و مزدورانشان ۶۶ هزار بشکه از این نفت را به صورت روزانه سرقت کردند که معادل ۸۲ درصد کل تولید نفت این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
دیگر دست دزد را که قطع نکردی
عادت می کنه وجزو مالکیت خودش حساب می کنه
آخرین اخبار