اجرای صفر تا صد پروژه بزرگ شهرک گردشگری در زرند

رئیس میراث فرهنگی گفت: شهرک گردشگری موضوعی است که می‌تواند زرند را به قطب گردشگری در استان تبدیل کند.

اسلامی گفت: شهرک گردشگری فضای خدماتی بسیار بزرگتر از مجتمع و حتی دهکده‌ی گردشگری است و در قالب یک مجموعه‌ی بزرگ با طرح‌های کوچک و بزرگ تفریحی پذیرایی اقامتی گردشگری و حتی خدماتی است که طی آن تعدادی طرح در کنار هم به خدمات مورد نیاز علاقمندان میپردازد.

او گفت: شهرکی که ما در حال تدوین آن هستیم شامل مراکز تفریحی، پذیرایی، سفره خانه، شهربازی، بازارچه‌ی صنایع دستی، باغ پرنده، تله کابین، سینما، هتل، کتابخانه، واحد خدمات پزشکی بهداشتی، کافی شاپ، قهوه خانه، مکان‌های ورزشی مدرن، حمام‌های سنتی، کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی، کارگاه تولید سوهان و کماچ و شیرینی‌هایی که بنام زرند در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده اند و موارد کوچک و بزرگ دیگری که در این طرح دیده شده و بنا به درخواست متقاضیان طرح‌های مرتبط که در قالب سرمایه گزار باید شرایط سرمایه گذاری را دارا باشد.

او افزود: چند منطقه را مد نظر دارم و بررسی نهایی انجام شده و بزودی یکی از این مناطق هم معرفی خواهد شد البته باید تمام شرایط را هم مدنظر قرار دهیم.

اسلامی در پاسخ به سوال پیش بینیشان از استقبال سرمایه گذاران چگونه است بیان داشت:پس از درج این خبر تعدادی سرمایه گذار برای مشارکت در شهرک گردشگری مراجعه کرده اند و برخی هم سعی دارند این طرح به سمت روستا‌های خود ببرند چرا که می‌دانند اجرای این طرح تا چه اندازه می‌تواند هم به نفع مردم شهرستان باشد و هم باعث سرعت رشد اقتصادی منطقه محل طرح شود از طرفی با توجه به اینکه در این طرح چند مورد اولویت اول و آخر ماست لذا باید در منطقه‌ای که شرایط ایجاد این واحد‌ها را داشته باشد مدنظر قرار گیرد. ضمن اینکه ما دنبال سرمایه گذاری هستیم که اهلیت لازم را دارا باشد.

او افزود: موضوع مهمی که باید مورد دقت قرار گیرد این است که سرمایه گذار باید از توان مالی کافی برخوردار باشد و، چون زمین از سوی دولت بصورت اجاره واگذار می‌شود لذا سرمایه گذار باید در ساخت مجموعه از بنیه مالی خودش استفاده کند و ما تعهدی برای تسهیلات دیگر نمی‌دهیم. در مرحله دوم اینکه سرمایه گذار باید در اجرای طرح از شیوه‌های موثر در استفاده از آب اهتمام ورزد و فضای سبز هم باید از نوع درختان مثمرثمر و کم آب که با آب و هوای منطقه سازگار باشد استفاده کند. تفاوتی ندارد که سرمایه گذار کیست؟ بومی است یا خیر؟ جوان است یا پیر؟ ما دنیال کسانی هستیم که بتوانند با سرمایه‌ی خود و نیز خلاقیت فکری تحولی بزرگ در گردشگری شهرستان رقم بزنند و از طرفی با اینکار از خروج سرمایه‌های مادی از شهرستان جلوگیری تا ثروت سرمایه گزار صرف توجه به نیاز‌های گردشگری، ایجاد اشتغال پاک، و توسعه‌ی مناطق مد نظر در گردشگری شود.

اسلامی درپایان گفت: من قبل از هر چیزی از خداوند سپاسگزارم از همشهریان عزیزم که طی سال‌های گذشته همیشه به ما لطف داشتند و در تمام موارد گردشگری اعم از سرمایه گذاری‌های روستائی و بوم گردی؛ برگزاری جشنواره ها، همت و همکاری در ثبت آئین‌ها و آثار تاریخی، ما را قابل دانستند و راهنمایی کردند و در مرحله بعد باید از فرماندار محترم و تمام مدیرانی که کمک می‌کنند و بویژه از  دکتر شریعتی که نگاه بسیار خاصی به رونق گردشگری و حمایت از هنر صنعتگران صنایع دستی دارند و بنوعی با توصیه‌ها و حمایت‌های خود مشوق و محرک مجموعه هستند ممنونم.

ضمنا عرض کنم وفق بخشنامه قبل از صدور هر نوع مجوز برای سرمایه گذاری باید تمکن و اهلیت سرمایه گذاری مورد تائید معاونت سرمایه گذاری وزارتخانه قرار گیرد و لذا راه هر گونه واگذاری اراضی به افرادی که توان مالی برای پروژه ندارند مسدود است و افرادی که سرمایه‌های اندکی دارند و متقاضی مشارکت هستند به پیشنهاد شخصی من بهتر است با تشکیل تعاونی‌های کوچک سرمایه گذاری به این حوزه ورود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.