کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در اردبیل آغاز شد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در این استان خبر داد.

حامد رضایی از آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در این استان خبر داد و گفت: مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه بویژه در بین خانواده‌ها باید به یک گفتمان تبدیل شود تا از این طریق گام‌های موثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداریم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در نشست با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان خبر داد و گفت: حوزه پیشگیری یکی از محوری‌ترین و حساس‌ترین حوزه‌های مردمی در زمینه آگاهی‌دهی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه در زمینه اعتیاد است.

رضایی ادامه داد: حوزه پیشگیری به لحاظ اهمیت و در برگیری بسیاری از مسائل اجتماعی، عهده‌دار مسئولیت‌های مهم و مردمی هست و به همین خاطر یاری گرفتن از ظرفیت‌های مردمی و شرکای اجتماعی در رسیدن به اهداف مورد نظر دور از انتظار نیست.

او بیان کرد: کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار "والد آگاه، فرزند ایمن" در راستای پیشگیری از اعتیاد آغاز شده و هدف آن اطلاع‌رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایس دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: این طرح در تمام مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی از جمله مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفتر خانه‌ها و ادارات استان عملیاتی خواهد شد.

رضایی در مورد گروه‌های مخاطب گفت: این طرح در راستای اطلاع‌رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد بوده و حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی ۲ راهبرد مهم در اجرای این کارزار محسوب می‌شود.

او یادآورشد: برگزاری ۲۶ برنامه تحت عنوان کیان، ۹ برنامه پازک، ۶ برنامه در مورد طرح ارتقای توانمندی‌های رفتاری شناختی و ۳۱ مورد برنامه هم در خصوص اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات شهری و روستایی در استان برگزار شده و این فعالیت‌ها به‌صورت منظم و مستمر در حال برگزاری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.