کارشناس آمریکای لاتین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ناوهای ایرانی در سواحل برزیل، اعتبار آمریکا را به چالش کشاند

حضور ۲ ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در برزیل اتفاقی بود که چندان به مذاق غربی‌ها و صهیونیست‌ها خوش نیامد و باعث ناراحتی آن‌ها شد.

جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است و ما بدنبال تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی و سیاسی با تهران هستیم.

این صحبت‌ها در خصوص ایران از سوی لولا داسیلوا رئیس جمهور جدید برزیل در روز تحلیف و سوگند وی در کاخ ریاست جمهوری این کشور و در دیدار با محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور مطرح شد.

در این دیدار داسیلوا ضمن اشاره به سفر گذشته خود به تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است و ما بدنبال تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی و سیاسی با تهران هستیم.

رئیس جمهور برزیل تصریح کرد: فضای سیاسی کنونی حاکم بر دو کشور را مهیای توسعه همکاری‌های همه جانبه می‌دانم و تصمیم داریم از این شرایط برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم.

حالا ۲ ماه از آن روز و از گفت و گوی معاون رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور برزیل گذشته و این صحبت‌ها اکنون در فضای واقعی سیاسی ۲ کشور به واقعیت پیوسته است. واقعیتی که با پهلوگیری دو ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در سواحل برزیل نشان از جدیت ۲ کشور در این زمینه آن هم در دوره جدید ریاست جمهوری برای برزیلی‌ها دارد.

قدرت نمایی به سبک ایرانی

حضور ایران در آمریکای جنوبی موضوعی جدیدی نیست و در ۲ دهه گذشته و با ارتباط خوب ایران با کشور‌هایی مثل نیکاراگوئه، ونرزوئلا و کوبا و حتی در مقطعی برزیل و آرژانتین شاهد این حضور بوده ایم، اما این بار و این حضور نیروی دریایی ارتش ایران در برزیل و آمریکای لاتین که به نوعی از آن به عنوان حیاط خلوت آمریکایی‌ها یاد می شود با ناوگروه‌های ارتش رنگ و بویی جالب به خود گرفته است. رنگ و بویی که هر چه برای ایران و کشور‌هایی که به ارتباط با جمهوری اسلامی علاقه دارند جذاب است برای دشمنان چندان رضایت بخش نبوده و نخواهد بود.

منابع خبری بین‌المللی (هشتم اسفند) گزارش دادند، دو ناو ایران با مجوز دولت «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهوری برزیل در بندر ریودوژانیرو پهلو گرفتند.

رویترز پیش از آن ادعا کرده بود برزیل در آستانه سفر رئیس‌جمهورش به واشنگتن در برابر فشار‌های آمریکا تسلیم شده و اواخر ماه ژانویه درخواست ایران برای پهلوگیری این کشتی‌ها را رد کرده بود.

رویترز نوشته بود حضور کشتی‌های ایران در سواحل برزیل اقدامی تحریک‌کننده برای ایالات متحده است. و همچنین الیزابت باگلی سفیر آمریکا در برزیل ۱۵ فوریه در یک کنفرانس خبری از دولت داسیلوا خواسته بود اجازه ورود کشتی‌های ایران را صادر نکند.

دیپلماسی با ایران یکی از وعده‌های لولا داسیلوا برای تقویت جایگاه بین‌المللی برزیل در دوره‌های قبلی ریاست‌جمهوری او بوده است.

حضور دو ناو نیروی دریایی ایران به‌نام‌های مکران و دنا در برزیل به حدی اتفاق مهم بوده که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیسیتی خیلی صریح به آن واکنش نشان دادند و ناراحتی خود را از این موضوع ابراز کردند.

ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در برزیل گفت: ما در این باره با شرکای برزیلی در حال گفتگو هستیم.

وی افزود: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که سپاه پاسداران و بطور کلی ایران قادر نخواهد بود جای پایی پیدا کرده و در این نیمکره از دیگران سود ببرد.

«لیور حیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم موقت صهیونیستی اقدام برزیل را «تحول خطرناک و تاسف‌آور» خواند و نیروی دریایی ایران را به همکاری با نهاد‌های تحریم شده در تهران متهم کرد.

او در توییت خود نوشت: هنوز برای دستور دادن به کشتی‌ها برای خروج از بندر خیلی دیر نیست.

تد کروز قانونگذار ارشد سنای آمریکا هم از اینکه برزیل به ناو‌های ایران اجازه داده در بندر این کشور پهلو بگیرند انتقاد کرد.

سرویس خبری موسسه نیروی دریایی آمریکا (USNI News) با انتشار گزارشی به نقل از کارشناسان آمریکایی مطرح شده است که با توجه به اینکه مکران و یک کشتی دیگر در اوایل فوریه (بهمن) توسط خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند، لنگر انداختن آن‌ها در برزیل، به‌ویژه پس از سفر لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل به ایالات متحده، موجب تقابل با واشنگتن می‌شود، آن هم هنگامی که تلاش می‌کند از تحریم‌ها برای جلوگیری از این نوع فعالیت‌ها استفاده کند.

در این گزارش به نقل از کارشناسان مصاحبه‌شده آمده است: ورود کشتی‌ها به بندر برزیل، یک پیروزی برای تهران است. منتظر اقدامات مشابه این، بیشتر از ایران باشید. چرا که (ایران) با استفاده از مکران به دنبال فرافکنی قدرت و درهم‌تنیدگی سیاسی است و نه انزوا.

فشار‌های واشنگتن بر برزیل برای اجازه ندادن حضور کشتی‌های ایرانی در خاک خود رد شد و به دنبال مجوز دولت لولا داسیلوا، کشتی‌های جنگی ایران، مکران (IRIS Macran) و دنا (IRIS Dena) روز یکشنبه در ریودوژانیرو پهلو گرفتند.

سفارت ایران پس از حضور ناو گروه های نیروی دریایی کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ناوگروه برای «مأموریت صلح» به سراسر جهان می‌رود و سفر آن به برزیل بخشی از سیاست همکاری تهران با «کشور‌های دوست» برای ارتقای امنیت مسیر‌های تجاری دریایی است.

نیروی دریایی ارتش

عبدالحمید شهرابی کارشناس و مسئول تحقیقات خانه آمریکای لاتین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره اظهار کرد: آنچه که آن‌ها در مورد علت نگرانی خود می‌گویند دروغ محض است. جمهوری اسلامی جنگ‌طلب نبوده و نیست و سوابق تاریخی هم گواهی این ادعا بوده است. اما ، به این معنی نیست که آن‌ها دلیلی برای نگرانی نباید داشته باشند. اتفاقا، نگرانی آنها، نه به علتی که می‌گویند، بلکه به دلایل دیگر کاملا به جاست.

وی افزود: در این موضوع صحبت از آمریکایی است که قوی‌ترین نیروی دریایی جهان را دارد و توان ناوگان‌های جنگی‌اش به تنهایی به اندازه تجمیع قدرت ۱۳ کشوری است که بعد از او در جهان صاحب نیرو‌های دریایی قدرتمند هستند. از یک نیروی دریایی صحبت می‌کنیم که طی ۴۵ سال دوران جنگ سرد بعد از جنگ جهانی دوم صد‌ها و بلکه میلیون‌ها انسان بی‌گناه را در جنگ‌های کره، ویتنام، جنگ اول و دوم خلیج فارس و جنگ علیه عراق به قتل رسانده است و خود را حاکم و قدرت بلامنازع جهان می‌داند. خب، وقتی شما چنین نیرویی را با پرچم صلح، اما با اقتدار و قدرت واقعی بازدارنده به چالش می‌کشید، باید حق داد که طرف مقابل نگران شود و احساس خطر بکند. چه خطری؟ خطر تضعیف و از دست دادن هیمنه نظام سلطه.

وی ادامه داد:حرکت اخیر ایران یک اقدام منفرد و تصادفی نبود و نیست. شما در نظر بگیرید که طی همین دو سال گذشته اعزام کشتی‌های ایرانی حامل مواد سوخت به ونزویلا چه لطمه‌ای به ابهت دولت جنگ‌افروز ایالات متحده زده است. آنوقت، به آن‌ها حق می‌دهید که نگران باشند.

مارکوس تِنوریو، تحلیلگر سیاسی برزیلی، در مصاحبه با تارنمای خبری – تحلیلی میدل ایست مانیتور گفت که درخواست آمریکا در مورد عدم صدور مجوز پهلوگیری به کشتی‌های نظامی ایرانی، نابجا و دخالت در امور داخلی برزیل است.

وی گفت: برزیل حق حاکمیت بر دریای سرزمینی و بنادر خود را اعمال می‌کند و در خواست آمریکا از برزیل برای خروج (کشتی های) نیروی دریایی ایران یک مداخله نادرست در امور داخلی آن بود.

تنوریو گفت: اظهار نظر وزیر امور خارجه اسرائیل نیز کاملاً بر اساس ادعا‌های نادرست است. حضور کشتی‌های ایرانی در بنادر برزیل هیچ خطری برای این کشور ایجاد نمی‌کند. ماموریت کشتی‌های مذکور صلح آمیز بوده و هدف از آن نکوداشت دوستی میان تهران و برازیلیاست. روابط با ایران یکی از دیرینه‌ترین روابط برزیل با کشور‌های دیگر است.

وی افزود: رئیس جمهور لولا یک سیاستمدار بسیار ماهر با تجربه فراوان در میانجیگری مناقشات و اختلاف‌های میان طرف‌های درگیر است. از دیدگاه من، رئیس جمهور لولا می‌خواست این پیام را ارسال کند که دولت برزیل تغییر کرده و مطابق با منافع راهبردی جهانی و منطقه‌ای کشور عمل می‌کند.

تنوریو افزود: سفر دو کشتی ایرانی به برزیل بخشی از جشن‌های ۱۲۰ سال روابط دیپلماتیک و تجاری دو کشور است.

سلسو آموریم (Celso Amorim) وزیر امور خارجه سابق برزیل و مشاور ویژه فعلی ریاست جمهوری در امور بین‌الملل نیز گفته که واکنش آمریکا و اسرائیل در انتقاد از حضور دو کشتی جنگی ایران در بندر ریودوژانیرو، عجیب است.

وی در گفتگو با رسانه برزیلی او گلوبو (O Globo) تصریح کرد: ایران دشمن ما نیست. ما روابط عادی و خوبی با ایران داریم و طبق قوانین بین‌المللی دریایی عمل می‌کنیم، این یک تصمیم حاکمیتی ماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mahan
۲۰:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
این همه هزینه صرف ساخت قایق کردن‌ و اسمش گذاشتن شناور رزمی _ در حالی که به ناوچه و ناوشکن میگن شناور... نه به قایقها _ ! یا اینکه اومدن اسم‌ نفتکش رو گذاشتن _ ناو اقیانوس پیما !!! واقعاً این ها رو نمیشه گفت تجهیزات دریایی ! این قطعات در شأن كشور بزرگ ایران نیست . اون هم با این پتانسیل بالایی که کشور داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
تا جون آمریکا و اسرائیل در بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
اولین اقتصاد اولین کشور پیشرو توسعه پایدار اولین کشور قدرت نظامی اولین کشور پیشرو در فضا. ما چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
اقتصادش که از خیابوناش معلومه حتما یه سوچ بکن ببین قدرت نظامیش هم از زدن بالن چینی ها معلوم شد فضاش هم دیدیم بعد مرگ فضا نوردش معلوم شد فیلم بازی کرد و اصلا سفر به ماهش الکی بودو ما تنها ارزی که در مقابل با دلار ایستاده و باهاش میجنگه و به امید خدا پیروز میشه قدرت نظامی که دومین قدرت نظامی جهان دست به سمتمون دراز کرد فضا هم جز ده کشور برتر و انشاالله روز به روز پیشرفت میکنیم به کوری چشم بدخواهان دلیل.
Finland
امیر
۰۳:۱۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
درجنگ جهانی دوم ژاپن آمریکا رو شکست داد آخرین تیر آمریکا بمب اتم بود که برسر شهرهای ژاپن ریخت و هزاران نفر از ژاپن را به خاک و خون کشاند و بعد ازان ژاپن تسلیم شد و امروز هم ژاپنی ها جلوی آمریکا تا سینه خم میشوند. انواع و اقسام سلاح را ایران داشته باشد قدرت نیست امروز درکنار این سلاحها داشتن بمب اتم از واجبات است دردنیای کثیف سیاست صداقت ارزشی ندارد. پس باید ایران قوی وقوی وقوی باشد سرسوزنی به آژانس اتمی وغربی ها اعتماد نکند ....حالا که کشور مارا تحریم کردند دیگر لزومی ندارد خون جوانان ایران بخاطر جلوگیری از مواد مخدر به کشورهای غربی ریخته شود پس غربی ها دراین خصوص هم باید حق وحساب بدهند درغیره این صورت شرمنده دیگرایران نباید مانع ترانزیت مواد مخدر به اروپا باشد. این هم یک اهرم کوچک قدرت است.... پاینده باد ایران وایرانی وطن پرست با ناخدایی کشتی آن سید علی ....
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ شهید سید حسن بنی کاظمی
۱۷:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
پاینده باد ایران اسلامی ابر قدرت
جاویدان راه و یاد شهدا
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ شهید ناظری
۰۲:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
هر میدانی ، مرد عمل می خواهد و هر سلاحی ، جنگاور

درود به روح شریف شهدای این سرزمین

پاینده باد ایران اسلامی ابر قدرت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
حرف های صد تا یه غاز!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
دلار ۶۰ هزار تومنی اعتبار کی رو زیر سوال برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
اخبار دیر به آلبانی میرسه بهت حق میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
نه اخبار از آلبانی نیست چون ما اصل نمی دونیم آلبانی کجاست شهر ،جزه است ،کشوره
ولی تو مثل اینکه از محل دلار 60 تومانی خیلی افتادی که باهش خیلی آلبانی مسافرت داشتی که می گی آنجا خبرایی هست
بله غارتگر بیت المال ، مافیا بنجل سازی و مفسدان رانتخوار و اختلاسگران منافق و به قول خودت مسافر الباتی تنها افرادی هستند که از دلار 60 سود می کنند و از آن استقبال می کنند
ما ملت مستضعف و پا برهنه هر وقت دلار ی ریال افزایش پیدا کنه اون لحظه لحظه عذاب ماست چون شش کلاس های ابتدایی توان مهار تورم ناشی از آن ی را را ندارند حال که شده 60 تومان جناب توریست آلبانی گرد ما از خونه خود هم نمی تونیم خارج بشیم چه رسد به آلبانی ولی تو با اختلاسگریت هر ماه احتمالا چندین بار می ری آلبانی مال این که از اخبار آلبانی می گی !!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
راستی جنابی که آلبانی با خبری چه اخباری میاد می که نمی دونیم شما که در ارتباط نزدیک با آلبانی و ساکنین آلبانی هستی اخبار بگو تا ما هم بدون اختلاسگر شریک دزد و رفیق قافله
مثل اینکه با ساکنان آلبانی خیلی عیاقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
این است قدرت ایران .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
همین که تا بیخ گوش امریکا رفتیم حاکی ا قدرت است احتیاج به عدله ندارد همه داریم میبینیم چرا نمیخواهیم خودمان را باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
کی گفته باور نمی کنیم ؟؟؟؟!!!!

ولی ماجرا جویی آنهم در بحرانی ترین شرایط اقتصادی کشور جز افزایش قیمت دلار و گذشتن آن از 100تومان سودی ندارد

بجای هزینه رفتن به اونجا همین پولهامون را مثل ترکیه صرف ذخیر آب و جلوگیری از خارج شدن آنها از کشور و تولید مایمحتاج غذایی کشور با آبهای ذخیره شده کنیم تا نیاز به دلار برای واردات آنها نداشته باشیم و اقتصادمون هم مستقل بشه و
اگه آمریکا حماقت کرد و اومد به خیلج فارس خلیج را برایش نا امن کنیم مانند پهپاد های که زمان دکتر محمود سالم ازش غنیمت گرفتم

بله از هزینه الکی و حتی مضر صرف نطر کنیم و بجای اون در کشاورزی و مهار روان آبها های تک و پهپاد و هوافضا سرمایه گذاری کنیم که این راه درست و تضمین کننده استقلال کشورمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
قیمت دلار و گرانی ایران را به چالشی بزرگ برابر دنیا بدل کرده بهتره واقع بین باشید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
ترسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
خوبه خواب راحت را تا حالا امریکا با ناوهایش از کشورها میگرفتند حالا ما خواب را از چشم اونها میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
اگر راست می گوید در ساحل ایران خودرو و سایپا لنگر بیندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
درودبرنیروهای مقتدرکشورم پاینده باشید
Germany
سیدعرفان
۱۸:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا از نظر نظامی یه زمانی ابهت داشت و تماااام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
این تنها احساس خطر نیست بلکه بیشتر حسادت آمریکا و صهیونیست ها از روابط سایر کشورها و منطقه ای با ایران و ملت شریف ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
آبادان برزیلته قهوه ای کردن عنریکایی ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
تا کور شود هر آنکس که نتوان دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
خواهشاً قیمت مصالح رو بررسی کنید آهن ۱۴ اول سال بود شاخه ای ۲۶۰۰ الان شده ۵۰۰۰ میلیون تومن.
خواهشاً به داد برسید. مگه اینم تحریم هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
خدا را شکر که خون شهیدان در این زمینه پایمال نشد. انشاالله قانون حجاب هم در کشور به طور کامل اجرا بشه تا چشم دشمن کور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
اینایی کہ منفی دادن بہ این نظر
الان با شھدا زاویہ دارن یا با حفظ حجاب
کمی قدردان بودن ۔۔۔۔ کمی غیرت ۔۔۔ کمی شرف ۔۔۔۔۔
نمیکشہ بخدا
فقط مرز بین انسان بودن و حیوان بودن مشخص میشہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا.مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
بله من هم می گم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر وطنفروش

ولی در بدترین شرایط ماجرا جویی احمقانه فقط و فقط قیمت دلار را بالا می برد و اقتصاد کشور را درب و داغونتر و نارضایتی عمومی را دامن می زند

درود بر احمدی نژاد که در شرایط ضعف کشور با مخالف مذاکره با آمریکا و همچنین ماجرا جویی بود
یعنی دوسال آخری که وطن فروشان داخل قیمت دلار را به جمع آوری دلارها و صادر کردن آنها به امارات اقتصاد کشور تورمی شده بود
در شرایط بحران اقتصادی در داخل کشور ماجراجویی و مذاکره جفتش یعنی زیان کشور
چون در این صورت مذاکره مساوی باج دهی و وطن فروشیه و ماجرا جویی هم مساوی بحرانی تر شدن وضعیت است در چنین مورد فکر عاقلانه برای تولید مایحتاج کشور در داخل کشور و بهبود اقتصاد کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
پاینده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
ایران مقتدر و قدرتمند خار چشم لکہ آمریکای تروریست و اسقاطیل و ھمہ دشمنان و موزدوران داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
سرفراز باد وطن من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
سربلند و پاینده باد ایران...............‌‌‌‌بامید سربلندی و پیروزی مردم در اقتصاد داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
هزاران ماشاالله به ایران و ایرانی........
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۸:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
امریکایی ها حق ناراحت شدن را هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۸:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
زنده باد ایران اسلامی مقتدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
انهایی که منفی میدن یا ایرانی نیستن یا مزدور وطن فروش هستن هر ایرانی از اینکه کشورش قدرتمند باشد خوشحال میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
درود بر ایران و شهیدان عزیزش
آخرین اخبار