کشور‌های خارجی مقصد صادرات۹۰ هزار تنی سبزی و صیفی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: ۹۰ هزار تن سبزی و صیفی از ابتدای امسال تاکنون از دزفول به کشور‌های اورسیا و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است.

بهروز قمرزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول می‌گوید: سالانه ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول به کشت انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد و یک میلیون تن محصول در سال تولید می‌شود.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ هزار تن سبزی و صیفی به کشور‌های اوراسیا و حوزه خلیج فارس صادر شده است، گفت: با توجه به این میزان صادرات، وجود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان دزفول ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول ادامه داد: گرفتن مجوز‌های لازم و تامین زیرساخت‌های پایانه صادراتی با توجه به حساسیت و فسادپذیری محصولات کشاورزی باید در کمترین زمان انجام شود.

وی خواستار تامین زیرساخت‌های پایانه صادراتی با همکاری نماینده و فرماندار دزفول و مدیر جهاد کشاورزی خوزستان شد.

قمرزاده با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دزفول در زیربخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه دام و طیور از شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دانش بنیان خواست برای ایجاد تحول، جهش و پایداری تولید و امنیت غذایی در شهرستان دزفول ورود کنند.

آقای قمر زاده افزود: شهرستان دزفول در بسیاری از محصولات خودکفا بوده و اقدام به صادرات محصولات به سایر استان‌ها و کشور‌های همسایه می‌کند.

به گفته او،  شهرستان دزفول ۳۵ درصد گوشت مرغ استان خوزستان را نیز تامین می‌کند.

علی فرهمندپور فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز با اشاره به برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی خوراک دام و آبزیان اهواز گفت: تولیدکنندگان دزفول غرفه‌های متعددی در این نمایشگاه برپا و محصولات خود را عرضه کردند.

او  با بیان اینکه دولت همواره حامی تولیدکنندگان است، ادامه داد: ظرفیت‌های موجود دزفول گام بلندی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان هستند.

سالانه افزون بر ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.