بزرگترین مرکز تجاری ایران در افغانستان افتتاح می شود

هیئت تجاری ۷۰ نفره متشکل از بخش دولتی و خصوصی برای افتتاح بزرگترین مرکز تجاری ایران در افغانستان به کابل سفر می‌کنند.

قنادزاده، سرپرست اداره کل شبه قاره سازمان توسعه تجارت گفت: افغانستان یکی از شرکای راهبردی کشور ماست که روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی و علاقه‌های خاص مذهبی و اجتماعی با کشور ما دارد. یکی از نقایص در تعاملات با افغانستان نبود مرکز تجاری فعال  در این کشور است.

سرپرست اداره کل شبه قاره سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: امروز بیش از ۷۰ نفر از تجار و فعالان اقتصادی کشورمان در قالب یک هیئت تجاری برای افتتاحیه مرکز تجاری به کابل سفر می‌کنند. این مرکز در یک برج تجاری ۱۱ طبقه که تمام امکانات لازم برای فعالیت‌های تجاری دارد، افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ شرکت کار‌های ثبت شان برای استقرار در این مرکز انجام شده است، ولی الزامی ندارد هر کسی که بخواهد خدمت بگیرد در مرکز تجاری مستقر شود. نمایندگانی در این مرکز هستند که می‌توانند کار‌های تحقیقات بازار، بازاریابی و فروش را برای تجار انجام دهند.

سرپرست اداره کل شبه قاره سازمان توسعه تجارت درباره ارزیابی مراکر تجاری کشور گفت: کارگروهی برای صدور مجوز و ارزیابی مراکز تجاری تدوین شده که تمام مراکز تجاری براساس آن شیوه نامه‌ها فعالیت می‌کنند. بر اساس این شیوه نامه تجار و فعالان اقتصادی که در این  مراکز فعال هستند، ماهانه و سه ماه  ارزیابی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: ابتدا مجوز‌ها یک ساله است، که طی یک سال ارزیابی‌های متعددی از آن‌ها صورت می‌گیرد. اگر  امتیاز آن‌ها از حد نصاب به بالاتر باشد، مجوزشان  به  مجوز بهره برداری که آن هم دو تا پنج ساله اعتبار دارد، تبدیل می‌شود.

برچسب ها: تجارت ، ایران ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.