توسعه کشت دیم با استفاده از دانش روز در اندیکا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اندیکا با شرایط آب و هوایی که دارا می‌باشد می تواند به قطب دیم کاری استان تبدیل شود.

پریچهر رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باید برنامه ریزی‌ها به سمت کشت دیم با استفاده از تحقیقات علمی برود و درآمد حداکثری برای کشاورزان فراهم شود. توسعه کشت دیم با استفاده از دانش روز در اندیکا

او می گوید: اندیکا یکی از قطب‌های ترویجی و دیم استان خوزستان است بنابراین با همکاری مرکز تحقیقات صفی آباد باید طرح‌های ترویجی _تحقیقی جهت کشت حبوبات توسعه یابد تا علاوه بر توسعه کشت، پروتئین مورد نیاز جامعه فراهم شود

به گفته او یکی از اولویت‌های ما در سال آینده در طرح جهش تولید دیم زار‌ها توسعه کشت حبوبات در شهرستان اندیکا خواهد بود، علوفه دیم در تناوب کشت منطقه بسیار مهم است همچنین این منطقه مستعد گیاهان دارویی همچون گل گاوزبان، زوفا و گل محمدی نیز می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:  اندیکا با شرایط آب و هوایی که دارا می‌باشد میتواند به قطب دیم کاری استان تبدیل شود، سطح باغات در اراضی شیبدار در سطح کشور بیش از یک میلیون هکتار است و این شهرستان نیز مستعد کشت محصولاتی از جمله انگور و انجیر در اراضی شیبدار می‌باشد.

به گفته او وزارت جهاد کشاورزی سال ۱۴۰۲ را سال ترویج کشاورزی نامگذاری کرده است بنابراین باید تمام تلاش خود را جهت تغییر در نوع کشت بکار ببریم و این کار‌ها بدون مشارکت کشاورزان امکان پذیر نخواهد بود، پرورش مرغ بومی و سایر ماکیان در سطوح کوچک میتواند درآمد زا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.