راهروی پنهان در هرم بزرگ مصر کشف شد + فیلم

باستان شناسان یک راهروی پنهان را در هرم بزرگ جیزه، قدیمی‌ترین و بزرگترین هرم از مجموعه سه‌گانه اهرام مصر کشف کردند.

یک مقام مصری در شورای عالی آثار باستانی مصر گفت که این گذرگاه ۴۵۰۰ ساله در نزدیکی ورودی اصلی می‌تواند به کشفیات جدید و هیجان انگیزی منجر شود.

ترموگرافی مادون قرمز، شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی و تصویربرداری پرتو‌های کیهانی به متخصصان این امکان را می‌دهد تا ساختمان را در آخرین عجایب هفتگانه جهان باستان بدون آسیب رساندن به آن بیابند.


بیشتر بخوانید:


بر اساس مقاله نیچر، می‌توان دانش چگونگی ساخت این هرم را به‌دست آورد و می‌توانیم هدف ساختار آهکی شیروانی واقع در جلوی راهرو را بیاموزیم.

به گفته «مصطفی وزیری» رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر، فضای پنهان احتمالاً وزن را در اطراف ورودی گردشگران یا احتمالاً یک منطقه ناشناخته دیگر توزیع کرده است.

هرم بزرگ جیزه (که همچنین با نام هرم خوفو یا خئوپس هم شناخته می‌شود) قدیمی‌ترین و بزرگترین هرم از مجموعه سه‌گانه اهرام مصر است. این هرم در شهر قاهره مصر واقع شده‌است و قدمت آن به حدود ۲۵۶۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد.

باستان‌شناسان بر این باورند که در واقع این هرم به عنوان مقبره‌ای برای فرعون خوفو مصر و به دستور او و طی مدت ۱۰ تا ۲۰ سال ساخته شده‌است. این بنا جزو عجایب هفتگانه جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار