صادرات کالا از خراسان رضوی روند صعودی گرفت

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: روند صادرات کالا در استان بعد از چند ماه کاهش افزایش یافت.

محمدعلی امیرفخریان رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دلیل تغییرات سیاسی در کشور افغانستان و سهم زیاد این کشور در صادرات کالا از خراسان رضوی، صادرات در ۶ ماهه نخست امسال از استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشت، اما از آبان ماه نشانه‌های بهبود در صادرات کالا از استان حاصل شد به طوری که در نهایت در بهمن ماه روند صعودی به خود گرفت.

او افزود: در بهمن ماه امسال ۲۲ هزار و ۳۹۶ تن کالا به ارزش ۱۵۲ میلیون و ۶۲۰ هزار دلار از خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است در حالی که میزان صادرات کالا از استان در بهمن ماه سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۸ تن به ارزش ۱۲۴ میلیون و ۱۳۹ هزار دلار بود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: کل صادرات کالا از استان در ۱۱ ماهه امسال یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۰۹ تن به ارزش یک میلیارد و ۲۴۱ میلیون و ۲۳۸ هزار دلار بود که سه درصد از ارزش و وزن کل صادرات کالا از کشور را شامل می‌شود، عمده کالا‌های صادراتی نیز شامل زعفران، پسته، میله‌های آهنی، سیب تازه، کفپوش، رب گوجه فرنگی، شیرخشک اطفال، سیم و کابل و فروکروم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.