کرونا در اصفهان باز هم اوج گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد ابتلا به کرونا در هفته نخست اسفند نسبت به اواخر بهمن دو برابر شده است.

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان از اواخر بهمن روند صعودی گرفت و در هفته نخست اسفند حدود ۲ برابر شد و به ۸۰ نفر رسید.


او با اعلام اینکه تعداد افراد مبتلا و علامت‌دار کووید-۱۹ و میزان مراجعه به مراکز درمانی خصوصی و دولتی، در استان و کشور تا حدودی بیشتر شده، افزود: در یک ماه گذشته نسبت آزمایش‌های مثبت کرونا نیز در استان اصفهان افزایش‌یافته و از حدود ۵ درصد به نزدیک ۳۰ درصد رسیده است.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش آمار در این روز‌ها می‌تواند شلوغی‌های قبل از عید نوروز باشد، عنوان کرد: پیش‌بینی‌ها این بود که افزایش آمار یک ماه قبل اتفاق بیفتد، اما با وقفه و فاصله سه تا چهارهفته‌ای این تغییرات اتفاق افتاد و میزان بستری اکنون ۲ برابر شده است.


عقدک درباره برخی مطالب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شیوع ویروس جدید در استان، گفت: سویه غالب کرونا در اصفهان هنوز همان اُمیکرون است و مردم باید بدانند که تنها منبع رسمی برای اطلاع‌رسانی در این زمینه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.


او با بیان اینکه این روز‌ها بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی در جامعه در حال فراز و فرود است، ادامه داد: بیمارانی که این روز‌ها به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند بیشتر دارای علائم تنفسی (عطسه، سرفه، آبریزش بینی و گلودرد) و علائم متفرقه‌ای مانند سردرد، بدن درد، کمر درد و گاهی مشکلات گوارشی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.