تغییر مداوم قوانین و تغییر قیمت‌ها اصلی‌ترین موانع اقتصاد ایران

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت : نتایج نظر سنجی از فعالان اقتصادی درباره فضای کسب و کار نشان می‌دهد که عدم پیش‌بینی پذیری اقتصاد، تغییر مداوم قوانین و تغییر قیمت‌ها اصلی‌ترین موانع اقتصاد ایران هستند.

کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در همایش علمی الزامات تولید و تجارت در سال ۱۴۰۲ با رویکرد تبیین فضای اقتصادی سال ۱۴۰۲ و لحاظ نمودن تحریم‌ها و برجام در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : بی ثباتی در اقتصاد مهمترین سد پیش روی فضای کسب و کار کشور است و عدم پیش بینی پذیری اقتصاد در کشور امکان هرگونه برنامه ریزی را از فعالان اقتصادی سلب کرده است.

وی افزود: یک فعال اقتصادی نمی‌داند که هر سال در حوزه تامین نقدینگی، قوانین تجارت خارجی و ... چه شرایطی را تجربه خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی در خصوص دیگر عوامل عدم پیش بینی پذیری اقتصاد از سایه انداختن سیاست بر اقتصاد نام برد و گفت: برخی مقاطع اقتصاد و سیاست با هم عجین شده و قابل تفکیک نیستند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به سفر رییس جمهور به استان بیان داشت: در آن زمان نظر سنجی از فعالان اقتصادی استان نشان داد که خواسته اکثر آن‌ها موضوع پیش بینی پذیری اقتصاد بوده است و این مطلب به رئیس جمهور منعکس شد.

کاشفی در توضیح پیش بینی پذیری اقتصاد تاکید کرد: مقصود ما تک رقمی شدن تورم و ... نیست، زیرا می‌دانیم تا سال‌های آینده این موضوع اتقاق نمی‌افتد.

او افزود: خواسته ما این است که حداقل برای مدت یک سال شاخصه‌های اقتصادی با رواداری مشخصی قابل پیش بینی باشد همانگونه که مشابه این تجربه را در سال‌های گذشته داشته ایم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار