آبگرفتگی روستاها و بسته شدن راه در بشاگرد

طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر و بسته شدن راه در آبگ

فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: بارش باران عصر امروز موجب سرریز شدن سازه آبخیزداری روستای کوه حیدر شهرستان بشاگرد نیز شد که موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر این روستا شده، ولی تا ساعت بیست امشب، آبگرفتگی منازل مردم یا خسارت جانی گزارش نشده است.

یعقوب دادعلی زاده افزود: به علت طغیان رودخانه فصلی کوه حیدر راه ارتباطی این روستا قطع است، اما ارتباط تلفنی و شبکه برق روستا پایدار است و قطع نشده است.

سد روستای کوه حیدر بشاگرد



وی گفت: همچنین به علت طغیان رودخانه‌های شریفی و در پهن راه‌های ارتباطی شهرستان بشاگرد به جاسک و میناب به طور موقتی بسته شده است، که با فروکش کردن جریان آب، این راه‌ها بازگشایی خواهد شد.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: ایستگاه باران سنجی شهر سردشت بشاگرد از بعدازظهر امروز تا ساعت ۱۹ امشب بیش از ۱۲ میلیمتر باران ثبت کرده است اما بارشها در غرب شهر سردشت بیشتر بوده است.

 

مجتبی حمزه نژاد افزود: این بارش ها ناشی از سامانه ناپایدار جنوبی است که از سه روز پیشودرواستان فعال بوده ولی بارش های پراکنده کمتر از ده میلیمتر داشته است.

 

وی افزود: این سامانه تا فردا صبح در شرق استان فعال خواهد بود و لازم است با اهالی شرق استان از نزدیک شدن به رودخانه های فصلی، رفتن به ارتفاعات و عبور از آبنماها و مسیرهای آب گرفته خودداری کنند.

برچسب ها: بارش باران ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.