در گفتگو تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ناوگان حمل و نقل عمومى در سال ١٤٠٢ چه تغييرى خواهد کرد؟/ ۲۰ هزار موتور برقی وارد تهران می‌شوند

رییس کمیته بودجه شوراى شهر تهران گفت: يكى از اقدامات سال آینده در حوزه حمل و نقل ، نوسازى ٦ هزار تاكسى فرسوده است و بودجه آن هم ٤٣٥ ميليارد تومان است.

ميثم مظفر رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سال ١٤٠٢، ورود ٢ هزار دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان حمل و نقل عمومى با اعتبار ٥ ميليارد و ٢٠٠ ميليون تومان، افزايش ٦٠٠ دستگاه اتوبوس از طريق اورهال و بازسازى با اعتبار ١ ميليارد و ٣٥٠ ميليون تومان، ورود ٥٠ دستگاه اتوبوس برقى جديد و ورود ٥٠ دستگاه اتوبوس سه كابين جديد با بودجه هزار ميليارد تومان از اقدامات مهم در حوزه حمل و نقل است.

وى افزود: همچنين جايگزينى ٢٠ هزار دستگاه موتور برقى با بنزينى هم در دستور كار است البته اولويت موتورسيكلت هاى كار است و چنين كارى موجب مى شود كه يك كيلوگرم ذرات آلاينده در طول روز كمتر توليد شود و به افراد هم كمك بلاعوض و تسهيلات بانكى جهت جايگزينى داده مى شود.

ورود ٣ هزار دستگاه ون جديد و مدرن به ناوگان حمل و نقل شهری

رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران بيان كرد: بودجه اى كه براى موتورسيكلت هاى برقى در نظر گرفته شده، مبلغى در محدوده ٧٠٠ ميليارد تومان است، لازم به ذكر است كه با پيش فرض پيمايش روزانه هر موتور ٦٠ كيلومتر در مجموع جايگزينى ٢٠ هزار دستگاه موتور برقى موجب كاهش ٧٣٠٠ تن ذرات آلاينده در سال مى شود.

مظفر يادآور شد: ورود ٣ هزار دستگاه ون جديد و مدرن به ناوگان حمل و نقل شهرى هم در سال آينده انجام مى شود و اعتبار ٢ ميليارد و ٥٠٠ ميليونى براى آن در نظر گرفته شده است.

نوسازى ٦ هزار دستگاه تاكسى فرسوده

رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران در ادامه افزود: يكى ديگر از اقدامات اساسى، نوسازى ٦ هزار دستگاه تاكسى فرسوده است و بودجه مربوط به اين كار هم ٤٣٥ ميليارد تومان است.

وى درباره تغيير و تحولات در حوزه مترو، گفت: خريد و ورود ٧ واگن جديد در سال ١٤٠٢ و اورهال ٢٠٠ واگن با بودجه ٤ ميليارد و ٣٥٠ ميليون تومانى در رديف هاى بودجه ديده شده و ٨ ايستگاه جديد در خطوط ٤،٦، و ٧ مورد بهره بردارى قرار خواهد گرفت.
مظفر تصريح كرد: بودجه ى اين اقدامات، ٩ ميليارد و ٦٠٠ ميليون تومان در نظر گرفته شده است.

شاهد كاهش ترافيك در اتوبان امام على (ع) خواهیم بود

رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران اظهار كرد: يكى از برنامه هاى حائز اهميت بودجه شهردارى تهران در سال ١٤٠٢، توسعه شبکه و تکمیل رینگ بزرگراهی شهر تهران (به طول تقریبی ٢٠ کیلومتر) است.

وى با اشاره به مزيت بهره بردارى از  بزرگراه شوشترى در پايتخت اظهار كرد: مسير بزرگراه شوشترى  از بلوار هجرت تا تقاطع اتوبان امام رضا (ع) و شهيد نجفى رستگار به طول ٩/٢ كيلومتر است و با راه اندازى آن ما شاهد كاهش ترافيك در اتوبان امام على (ع) و كاهش تردد خودروهاى سنگين در ورودى شرقى شهر تهران ( اتوبان آزادگان، بسيج و امام رضا (ع) خواهيم بود.

حذف تردد خودروهاى سنگين در معابر شهرى

رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران در ادامه تاكيد كرد: گفتنى است كه براى انجام اين پروژه، ٣٠٠ ميليارد تومان رديف بودجه در نظر گرفته شده است.

مظفر درباره بزرگراه شهيد بروجردى يادآور شد: بزرگراه شهيد بروجردى از آزادگان تا ابتداى خيابان بهار (منطقه ١٨) به طول ٥ كيلومتر است كه با بهره بردارى از اين بزرگراه، مزاياى زيادى شامل حال شهروندان مى شود كه مى توان به حذف تردد خودروهاى سنگين در معابر شهرى، اتصال  آزادگان تقاطع جاده ساوه به شاخه غربى بزرگراه يادگار امام (ره) و كاهش ترافيك در معابر شهرى اشاره كرد.

بهره بردارى از بزرگراه شهيد بروجردى در سال ١٤٠٢

وى افزود: جهت بهره بردارى از بزرگراه شهيد بروجردى در بودجه سال ١٤٠٢ شهردارى تهران، اعتبار ١٠٠ ميليارد تومانى در نظر گرفته شده است.

رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران خاطرنشان كرد: همچنين نكته حائز اهميت اين است كه تكميل بخشى از شاخه غربى يادگار امام (ره) هم در دستور كار است كه مسير آن از ميدان جى، ميدان فتح و اتصال به بزرگراه بروجردى تقاطع بهار است كه براى اين پروژه هم ١٠٠ ميليارد تومان پيش بينى كرده ايم.

تكميل بخشى از بزرگراه دو گاز در سال آینده

مظفر با بيان اينكه يكى ديگر از اقدامات، تكميل بخشى از بزرگراه دو گاز است اظهار كرد: مسير اين بزرگراه از اتوبان شهيد فهميده به اتوبان فتح با طول ١/٢ كيلومتر است كه پس از تكميل آن شاهد كاهش ترافيك در ميدان آزادى، ميدان فتح و اتوبان شيخ فضل الله خواهيم بود.

رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران عنوان كرد:  براى تكميل بخشى از بزرگراه دو گاز به اعتبار ٥٠ ميليارد تومانى رسيديم.

افزايش ظرفيت تردد در بزرگراه آزادگان

وى گفت: تعريض بزرگراه آزادگان از اقدامات ويژه سال ١٤٠٢ است كه مسير آن از حد فاصل دستواره تا تندگويان در شمال و جنوب به طول ٦ كيلومتر است كه به اتمام رسيدن اين پروژه مزايايى شامل كاهش ترافيك، افزايش ظرفيت تردد در بزرگراه آزادگان و تكميل كندروهاى مورد نيازآزادگان را به دنبال دارد همچنين بودجه مورد نياز آن هم ٥٠ ميليارد تومان است.

رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران در پايان تاكيد كرد: به طور كلى جهت تكميل شبكه بزرگراهى به ميزان ٧٠٠ ميليارد تومان مازاد پيش بينى شده است.

اجراى ١٥ تقاطع غيرهمسطح بزرگراهى در مناطق ٢٢ گانه

رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران اظهار كرد: در بودجه سال آينده شهردارى تهران برنامه هايى جهت تردد آسان در نظر گرفته شده كه يكى ازآن اجراى روكش آسفالت و لكه گيرى هاى بزرگراهى و غيربزرگراهى به ميزان ٥٠٠ هزار تن است و با برنامه هاى انجام شده انشالله حجم آسفالت توليدى و توزيعى به ١ ميليون تن خواهد رسيد.

وى افزود: جهت انجام اين كار در بودجه شهردارى تهران، يك ميليارد و ٥١٠ ميليون در نظر گرفته شده است؛ همچنين اجراى ١٥ تقاطع غيرهمسطح بزرگراهى در مناطق ٢٢ گانه هم براى سال ١٤٠٢در دستوركار است.

 سرويس رايگان براى ٥٨٠٠ دانش آموز معلول پايتخت

رييس كميته بودجه شوراى شهر تهران گفت: براى اين اقدام حدود يك ميليارد و ٣٠٠ ميليون بودجه در نظر گرفتيم، لازم به ذكر است كه براى ٥٨٠٠ دانش آموز معلول پايتخت سرويس رايگان در نظر گرفتیم و بودجه آن ٤٥ ميليارد تومان است.

مظفر تاكيد كرد: همچنين افزايش ٢٥ دستگاه ون ويژه معلولان هم از اهميت بالايى برخوردار است و در بودجه رديف ٣٥ ميليارد تومانى به خود اختصاص داده است.

وى يادآور شد: احداث ١٢ بوستان جديد در تهران، بهره بردارى از پايانه شرق، اعطاى بسته هاى تشويقى جهت نوسازى بافت فرسوده، احداث ١٥ ميادين ميوه تره بار جديد و احداث ٩ پايگاه مديريت بحران جديد از اقدامات مديريت شهرى در سال ١٤٠٢ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار