دیدار بلینکن با همتایان روسی و هندی در حاشیه نشست گروه ۲۰

وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه روسیه و هند در حاشیه نشست گروه ۲۰ درباره جنگ اوکراین و مسائل مشترک گفتگو کردند.

اجلاس وزرای خارجه کشور‌های گروه ۲۰ در دهلی نو امروز (پنجشنبه) به مکانی برای جنگ و جدل میان آمریکا و متحدان اروپایی اش با روسیه به دلیل جنگ اوکراین بدل گشت به طوری که دو طرف یکدیگر را به بی ثبات کردن جهان متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حاشیه این نشست سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیداری با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود داشت. یک مقام آمریکایی در این باره اعلام کرد: بلینکن در این گفتگو خواستار تجدید نظر مسکو در تعلیق اجرای پیمان استارت نو شد.

گرچه گفتگوی دو طرف کمتر از ۱۰ دقیقه به طول انجامید، اما حاوی نکاتی مهم درباره نگرانی‌های دو طرف بود. وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از جنگ طلبی روسیه تاکید کرد واشنگتن آماده حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه تا هر زمانی که طول بکشد است.

وزارت خارجه روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دیدار دو طرف در زمان عبور از راهرو بوده و یک نشست یا مذاکره رسمی میان دو طرف نبوده است.

بلینکن پس از دیدار با لاوروف به خبرنگاران گفت: ما باید به درخواست‌های خود از روسیه برای پایان بخشیدن به این جنگ و عقب نشینی نیروهایش از اوکراین ادامه دهیم. این مسئله برای امنیت بین المللی و ثبات اقتصادی جهان حائز اهمیت است. متاسفانه نشست گروه ۲۰ بار دیگر به دلیل جنگ غیرقابل توجیه و غیرعادلانه روسیه علیه اوکراین خدشه دار شد.

دیدار بن فرحان و بلینکن در حاشیه اجلاس گروه ٢٠

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان نیز امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ٢٠ در هند با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزارى عربستان سعودی (واس)، در این دیدار روابط راهبردی دو کشور و راه‌های تقویت و حمایت از آن در زمینه‌های مختلف همکاری و هماهنگی مشترک بررسی شد.

 بحران روسیه و اوکراین، بررسی راه‌های اقدام مشترک در جهت ایجاد ارکان امنیت و صلح مشترک، مسائل و تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی محور گفت و گوى بن فرحان و بلینکن بوده است.

آمریکا و متحدان اروپایی اش در نشست وزیران گروه ۲۰ خواستار اعمال فشار بر روسیه به منظور پایان بخشیدن به جنگ اوکراین هستند. روسیه در پاسخ با حمله به غرب، آن‌ها را متهم کرد دستور کار نشست گروه ۲۰ را تبدیل به یک مضحکه کرده اند. مسکو تاکید دارد هیات غربی به دنبال آن است که مسئولیت شکست‌های سیاسی خود را به دوش روسیه بیاندازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار