درمان دانش آموزانی که بیماری های صعب العلاج دارند با کمک مجمع خیرین کشور

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور از اجرای طرح غربالگری ۱۵ میلیون دانش‌آموز در مقابل بیماری‌هایی که سخت‌ درمان و صعب العلاج هستند خبر داد.

حبیب‌الله بوربور امروزپنجشنبه ۱۱ اسفند در همایش سالانه خیرین گلستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مجمع خیرین با وزارت آموزش و پرورش و نظام پزشکی گفت: با امضای این تفاهم نامه دانش آموزانی که بیماری‌های سخت درمان دارند شناسایی شده و تحت درمان قرار می‌گیرند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

او با بیان اینکه هم اکنون مجمع خیرین کشور در ۳۰ استان شعبه دارد و ۸ بنیاد، سه دانشگاه و ۴۰ موسسه خیریه عضو آن هستند افزود: مجمع خیرین کشور وظیفه هماهنگی بین خیرین را برای کمک به دولت در رفع نیاز‌ها و زیرساخت‌ها بر عهده دارد و در این راه از کمک خیرین استقبال می‌کند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور همچنین گفت: برای توجه به سالمندان و جلوگیری از هزینه‌های زیاد آن‌ها در دوران پیری مجمع خیرین کشور ۲ طرح نذر تخصص و بانک زمان را در دستور کار دارد که در مرحله تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بوربور ادامه داد: در طرح نذر تخصص و بانک زمان افراد می‌توانند در جوانی به حسابی که اعلام می‌شود مبالغی را واریز کنند تا در زمان پیری و سالمندی مورد استفاده خودشان قرار گیرد.

او افزود: این مجمع هم اکنون از هزار و ۸۰۰ سالمند توسط یکی از بنیاد‌های عضو نگهداری می‌کند.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان نیز در این مجمع گفت: فراهم کردن زمینه جمع سپاری در امور خیر ضروری است و این مسئله تنها در حوزه اقتصادی نیست.

او گفت: باید زمینه مشارکت را برای آحاد جامعه با هر توان مالی فراهم کنیم و تجربه نشان داده مجموع منابع خرد و تاثیر آن بیشتر از اقدامات انفرادی است.

استاندار افزود: گلستان طرح های زیادی از جمله در حوزه فضا‌های آموزشی دارد که با توجه به محدودیت‌های مالی دولت، برای تکمیل شدن نیاز به همراهی نیکوکاران دارد.

زنگانه همچنین بر لزوم استفاده بیشتر از پویش‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در کار‌های خیر تاکید کرد.

در این مراسم احکام خیرین شهرستان‌های استان با حضور استاندار گلستان، تقدیم شد.

منبع:صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.