صدور بیش از ۶۰۰ مجوز در حوزه منابع آبی استان یزد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: از ابتدای امسال ۶۵۰ فقره مجوز در حوزه منابع آب زیرزمینی در استان صادر شده است.

جواد منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در کمیسیون صدور پروانه‌ها، مجوز برای جابه جایی ۶۷ پروانه بهره‌براری، ۴۷ فقره کف شکنی، حفر گالری بیش از ۸۰ حلقه، مجوز نصب منصوبات بر روی ۸۱ حلقه چاه صادر شده است. 

او اظهار داشت: در این مدت، مجوز اصلاح ۴۲ فقره پروانه بهره برداری صادر شد که به صرفه جویی بیش ازپنج میلیون متر مکعب آب انجامید.

منصوری، مجوز نصب منصوبات بر روی بیش از ۸۰ حلقه چاه، نصب کنتور بر روی بیش از ۱۵۰ حلقه چاه برای کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، پر و مسدود کردن ۸۹ حلقه چاه غیرمجاز و توقیف و جمع آوری ۲۰ فقره ادوات حفاری غیرمجاز را از دیگر اقدامات حفاظتی این دفتر در ۱۱ ماه گذشته برشمرد.

او به راه‌اندازی سامانه استعلامات دو سویه آب و برق اشاره کرد و گفت: با توسعه این سامانه، این بستر فراهم شده تا از طریق میزان مصرف برق چاه‌های مجاز و غیر مجاز، ساعت کارکرد و به تبع آن حجم آب برداشت شده آن‌ها مشخص شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای از توسعه سامانه مدیریت اطلاعات مکانی به منظور ایجاد پیوند با ساماب برای پایش و بروز رسانی برخط اطلاعات مکان محور منابع مجاز و غیر مجاز خبر داد و گفت: با گسترش این سامانه، امکان ارسال اطلاعاتی که قبلا در سامگشت موجود نبود، فراهم شده است.

او ادامه داد: نظارت و کنترل گسترده‌تر و پیشرفته‌تر از طریق اقداماتی از قبیل نصب کنتور هوشمند بر روی تمام منابع مجاز موجود، کاهش خطای انسانی و خودکارسازی پایش اطلاعات با استفاده گسترده‌تر از فناوری‌های نوآورانه انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار