کنگره آمریکا خواستار تحریم مجلس شورای اسلامی ایران شد

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران خواستار تحریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدند.

یک ائتلاف دو حزبی در کنگره آمریکا بر دولت بایدن فشار می‌آورد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران را تحریم کند.

به گزارش واشنگتن فری بیکن، یک گروه ۲۶ نفره از نمایندگان و سناتور‌های هر دو حزب از وزارت امور خارجه و خزانه داری درخواست کردند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در فهرست تحریم‌های واشنگتن قرار دهند.

این قانونگذاران به رهبری کلودیا تنی، نماینده جمهوری‌خواه نیویورک و سناتور مارکو روبیو از فلوریدا در نامه‌ای که چهارشنبه به وزارت امور خارجه و خزانه‌داری ارسال شد، مدعی شدند: «ما از شما می‌خواهیم اقدامات بیشتری انجام دهید و شرکای بین‌المللی را تشویق کنید که به ما بپیوندند تا هزینه‌های واضح‌تری را به ایران تحمیل کنیم.»

بنابر این گزارش، در حالی که دولت بایدن در واکنش به اغتشاشات اخیر در ایران تحریم‌هایی را وضع کرده اما در‌ها را برای دیپلماسی با تهران بر سر توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باز نگه داشته است.

قانونگذاران خاطرنشان کردند که دولت بایدن در مارس ۲۰۲۲ اعضای دومای روسیه، پارلمان آن کشور را تحریم کرد و گفتند که همین فشار باید بر ایران نیز اعمال شود.

بر اساس این نامه، تحریم‌ها باید شامل خانواده‌های نمایندگان مجلس نیز شود که «ممکن است به دنبال تحصیل، کار یا خرید ملک در آمریکا باشند».کنگره همچنین آماده اعطای مجوز‌های اضافی است که ممکن است برای این تحریم‌ها لازم باشد. 

این در حالی است که روز گذشته دولت جو بایدن در گزارشی به کنگره این کشور، فهرستی از ۴۳ مقام ارشد فعلی و سابق جمهوری اسلامی ایران را که شامل محدودیت‌های مهاجرتی آمریکا می‌شوند، اعلام کرد.

این گزارش، سالانه از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر می‌شود که بیشتر جنبه نمادین دارد. در فهرست افرادی که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود، نام افرادی دیده می‌شد که اکنون در قید حیات نیستند.

مقامات دولت بایدن بار‌ها به شکست سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده اند، اما در عمل از همان سیاست‌ها پیروی می‌کنند چرا که تحریم در سیاست آمریکا همواره به عنوان ابزاری برای پیش بردن اهداف یکجانبه گرایانه آن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
این حیوانات آمریکایی مجوز دخالت در امور انسانها را ندارند..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
۴۴سال است که آمریکا به سیم آخر زده وهیچ نفوذی
نتوانسته در ایران انجام دهد
والان ازشدت عصبانیت به مرز جنون ودیوانگی رسیده
وعلنا برای مطامع اسراییل دموکراسی ترین نهاد
یک کشور را در روبروی افکار عمومی دنیا
می خواهد تحریم کند وماسک حقوق بشری خود را از چهره ی شیطان صفتی خود بردارد
وجهان به صورت کاملا شفاف از نیات کفتار گونه ی
این دولت خبیث آگاه شود
آخرین اخبار