فروش قسطی قبر به زلزله زدگان ترکیه!

شهرداری شهر قیصری ترکیه در اقدامی غیرقانونی قبر را به صورت قسطی به بازماندگان قربانیان زلزله می‌فروشد.

نماینده حزب جمهوریت خلق از استان قیصری به شهرداری قیصری که قبر‌ها را به صورت قسطی به زلزله زدگان فروخته است، واکنش نشان داد.

چتین آرئیک Çetin Arık در واکنش به این اقدام استان قیصری گفت: «پدری که همسر و دو فرزندش را در زلزله از دست داده، درد و رنج خود را در یک قسط پرداخت کرده، قصد دارید حق این پدر را در چند قسط بپردازید؟ صلیب سرخ ترکیه که مسئول ارائه کمک به شهروندان است، پس ازوقوع زلزله‌هایی با مرکزیت قهرمان ماراش، به فروش چادر‌های صلیب سرخ به انجمن‌های خیریه حامی زلزله زدگان پرداخت و این قضیه توسط مراد آغیرال Murat Ağırel، نویسنده روزنامه جمهوریت افشاء شد و در دستور کار افکار عمومی قرار گرفت. اکنون شهرداری شهر قیصری با دریافت پول از خانواده‌های زلزله زدگان قبر قسطی می‌فروشد.»

این نماینده حزب جمهوریت خلق ادامه داد: «پدری که همسر و دو فرزندش را از دست داده است، ناچار شد که قبر خریداری کند. بعد از رسوایی فروش چادر‌های صلیب سرخ، اکنون قبر به خانواده‌های زلزله زدگان فروخته می‌شود. حقوق این پدر خانواده را با چند قسط پرداخت خواهید کرد. پدر خانواده گفت: ۹ روز بعد جسد همسر و دو فرزندم از زیر آوار خارج شد. شهرداری قیصری گفت: هزینه قبر‌ها را می‌توان با کارت وام بانکی در ۱۲ قسط پرداخت کنید. من به عنوان نماینده مجلس پاسخی به او نداشتم.»

مراد آغیرال، نویسنده روزنامه جمهوریت پیشتر اقدامات غیرقانونی صلیب سرخ ترکیه در فروش چادر به انجمن‌های خیریه حامی زلزله زدگان را برملا کرده بود. او چندی پیش اقدامات شهرداری شهر قیصری در خصوص فروش قبر به بازماندگان زلزله زده را فاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۳:۵۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
فرعون اول قبر فروش بود. بعد خدا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
تازه هلال احمر ترکیه چادر و کنسرو و مواد غذایی را هم با پول به ان جی او های فعال در محدوده زلزله زده فروخته!!!! رئیس هلال احمرشون هم گفته: خوب اینها اگر از بیرون هم می خواستند چادر تهیه کنند باید پول می دادند!!!!!!
آخرین اخبار