داوودی: تا ۲۰ سال آینده به سطح ژاپن نخواهیم رسید

بازیکن تیم ملی بسکتبال گفت: باید توقعات خودمان را از تیم پایین بیاوریم چون جوان هستند و باید به آنها زمان بدهیم تا کادر فنی به آنها کار کند.

آرن داوودی بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران درباره عملکرد تیم ملی  در آخرین پنجره انتخابی جام جهانی، اظهار کرد: ما اکنون در حال عوض کردن نسلمان هستیم و یک سری بازیکن‌های جوان وارد تیم ملی شده‌اند که نیاز به تجربه دارند. باید در کنار بزرگ‌های تیم مدتی کار کنند تا تجربه لازم را بدست بیاورند و به همین دلیل یک مقداری سخت گیری کرده‌ایم اگر بگوییم که با حضور این جوانان می‌خواهیم نتایج را ارزیابی کنیم. خدا را شکر به بازی‌های جهانی رفتیم و امیدواریم که آنجا عملکرد خوبی به جا بگذاریم.

او درباره این‌که ایران در پنجره‌های مختلف توان پیروزی برابر تیم‌های بزرگ آسیا را نداشته است و آیا این یک زنگ خطر محسوب می‌شود یا نه، بیان کرد: خیر این زنگ خطر نیست. بازی با ژاپن را در پنجره‌های پیشین بردیم و در تهران برابر چین نیز تا ثانیه آخر برابر بودیم و باید توقعات خودمان را از تیم پایین بیاوریم چون جوان هستند و باید به آنها زمان بدهیم تا کادر فنی به آنها کار کند.

او درباره دلیل افت بسکتبال ایران تصریح کرد: شرایط اقتصادی گویای همه چیز است. آن زمان که ما جوان بودیم تعداد بازیکن‌های خارجی زیادی به لیگمان می‌آمد. بازیکن‌های تاپ اروپایی و آمریکایی می‌آوردند و بازی کردن کنار این‌ها به ما تجربه لازم را داد. ما استراحت نداشتیم. آن زمان از این پرواز به آن پرواز، از این اردو به آن اردو، بازی‌های تدارکاتی زیاد، تورنمنت های مختلف و. . برگزار می‌شد و خیلی از تیم‌های دنیا ما را برای بازی به کشور خود دعوت می‌کردند. اکنون شما بخواهید در ترکیه اردو بزنید وضع اقتصادی و هزینه‌اش را نگاه کنید پشیمان می‌شوید.

بسکتبال ایران در نبود بازیکنان خارجی پیشرفت نمی کند 

داوودی ادامه داد : از آن طرف بازیکن‌های بزرگ خارجی حاضر نیستند به لیگ ما بیایند و وقتی تعداد بازیکن‌های خارجی خوب و تعداد بازی‌های دوستانه کم شود تیم ملی هم پیشرفتی نخواهد کرد. ما ۱۰ روز در کشور نبودیم دلار نزدیک ۱۵ هزار تومان گران شده است. اکثر تیم‌های لیگ در حال حاضر خارجی ندارند یا اگرهم دارند تاپ نیستند و همه این موارد دست به دست هم داده است تا پیشرفت آنچنانی نکنیم. وقتی لیگ شما بازیکن تاپ داشته باشد، قطعا پیشرفت خواهید کرد.

من به عنوان بزرگتر در کنار تیم ملی بسکتبال هستم 

ستاره کهنه کار بسکتبال ایران درباره اینکه چگونه دوباره به تیم ملی برگشت، افزود: اول خود فدراسیون از من خواست کنار آنها باشم تا به عنوان یک بزرگتر و رهبر کنار بازیکنان کار کنم و تمام تلاشم را کردم که آن چیزی که از من می‌خواستند را انجام بدهم و وظیفه من بود. اگر یک ثانیه هم بتوانم به تیم ملی کمک کنم انجامش خواهم داد.  ارمغانی از من خواسته بود که در این اردو چه از لحاظ مهره و چه از لحاظ روحی کمک حالش باشم.پارسال داوری هنوز روی کار نیامده بود که تعدادی شروع کردند گفتند نمی‌تواند کار بکند و قطعا شما نمی‌توانید همه را راضی از خودتان نگه دارید و باید به هرکسی که روی کار می‌آید، زمان داد. شما نمی‌توانید با یک یا دو تورنمنت بگویید بد است. باید به آنها زمان داد و حمایت کافی را کرد. شش ماه وقت داریم و امیدوارم بهترین‌ها برای تیم ملی اتفاق بیفتد. اردوهای خوب، بازی‌های دوستانه خوب، سفرهای برون مرزی خوب و… و در این شش ماه امیدوارم بهترین‌ها اتفاق بیفتد.

بسکتبال ما فرد محور نشده است 

داوودی درباره  آیا بسکتبال ایران فرد محور شده است، عنوان کرد: خیر، بسکتبال ما فردی نشده است. آن زمان که نزدیک ده سال قهرمان آسیا بودیم هم این گونه نبود و اکنون با این که شرایط سخت‌تر شده است، باز هم این گونه نیست. البته چون تیم‌های بزرگ کشورمان هم در حال حاضر سرمایه گذاری نمی‌کنند و بسکتبال هم یک رشته تیمی است و به صورت انفرادی کاری از دست ما بر نمی‌آید، کمی کار سخت است. تیمی که ما اعزام کردیم یک تیم خوب از لحاظ‌های مختلف بود و برای سفر هم امکانتمان کامل بود تا بتوانیم نتیجه بگیریم درست است که نتوانستیم نتیجه بگیریم اما تجربه خوبی کسب کردیم.

در جایگاهی نیستم تا درباره سرمربی تیم ملی بسکتبال صحبت کنم 

کاپیتان تیم ملی بسکتبال درباره عملکرد سعید ارمغانی خاطرنشان کرد: من در حال حاضر در جایگاهی نیستم که بتوانم تصمیم بگیرم که چه کسی بالای سر تیم ملی باشد. البته در این دو هفته‌ای که در تیم ملی بودم رابطه بسیار خوبی بین من و کادرفنی بود و باید ببینیم شرایط چگونه پیش خواهد رفت و فدراسیون چه تصمیمی خواهد گرفت.

بسکتبال ما در حال جا زدن است 

داوودی تصریح کرد: به نظرم بسکتبال ایران تحت تاثیر اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد در حال درجا زدن است و امیدوارم در آینده پیشرفت کنیم و از حالت سکون خارج شویم نه تنها در بسکتبال بلکه در تمامی رشته‌های کشورمان با شرایط اقتصادی بهتر پیشرفت کنیم. ما تا هزینه نکنیم به جایی نخواهیم رسید. ما تا بیست سال آینده به سطح ژاپن نخواهیم رسید. داخل زمین ربات فیلم برداری می‌کند هر شهر و هر روستایی که در ژاپن می‌دیدیم فول امکانات بود. ما چند سال است که خواهش می‌کنیم یک سالن دیگر بزنند برای بسکتبال این کشور اما در حال حاضر فقط یک سالن بسکتبال داریم و آن هم آزادی است. قطعا تا نتوانیم یک چنین مشکلاتی را برطرف کنیم نمی‌توانیم پیشرفت کنیم و با ژاپن و چین کری بخوانیم و اگر در سال‌های گذشته موفق به پیروزی شدیم فقط و فقط به خاطر غیرت بازیکن‌ها بود وگرنه از نظر امکاناتی ذره‌ای در سطح آنها نیستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار