آموزش غیرمستقیم احکام در کتاب‌های درسی گنجانده شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: احکام اسلامی به شیوه های غیرمستقیم در کتابهای درسی دانش‌آموزان گنجانده و آموزش داده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسین فلاح زاده  در نشست نقد و بررسی کتاب دو امتحان که در مجتمع ناشران قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه بر اساس روایات، نهاد کودکان همانند زمینی آماده و مستعد کشت است،گفت: امر یادگیری در دوران نوجوانی و کودکی بسیار بهتر از دیگر دوران زندگی و همانند نقش بر سنگ است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: به فرموده امام صادق (ع) اگر کسی زمین مواتی که در آن کشت نشده است را زنده و احیا کند مالک آن خواهد شد؛ که اگر قلوب کودکان را با بذر ایمان در اختیار بگیریم در این صورت دیگران نخواهند توانست اذهان آنان را در اختیار بگیرند.

کارشناس فقه افزود: در راستای تعلیم احکام اسلامی باید تلاش شود احکام با روش‌های غیرمستقیم در کتاب‌های درسی دانش آموزان آورده و آموزش داده شود.

حجت الاسلام فلاح زاده با اشاره به در حال انتشار بودن کتابی با موضوع روش بیان احکام  گفت: کتاب‌های بسیاری در بازار در راستای آموزش رنگ‌ها و اشیا وجود دارد، اما در موضوعات دینی و مسائل مذهبی آثار کمی در حوزه کودکان و نوجوانان تولید شده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در حوزه انتشار کتب فقهی با موضوع پزشکی باید با عناوین علمی این رشته آشنا بود، چرا که این کتب منتسب به قشری است که بر موضوعات پزشکی تسلط دارند که در غیر این صورت اثر بخشی لازم را نخواهد داشت.

او عنوان کرد: فقه تمام زندگی انسان را تشکیل می‌دهد که به فرموده امام راحل فقه می‌تواند زندگی انسان را از گهواره تا گور اداره کند.

فلاح زاده بیان کرد:انتظار می‌رود که برای اقشار مختلف جامعه در قالب‌های هنری و جذاب، کتاب‌های احکام تدوین و منتشر شود و امروز انتشار کتاب دو امتحان یکی از آرزوهای ما را برآورده کرده است.

آموزش احکام در قالب داستان طنز، آشنایی با احکام شرعی، تفکر در چرایی برخی از آن‌ها و در نهایت عمل به دستورات خدا، وظیفه هر انسان با ایمانی است و کتاب چندرسانه‌ای «دو امتحان» که در پنج جلد عرضه شده، راوی ماجرای دنباله‌دار، مصور و نمکینی است که می‌کوشد در حین اتفاقات و وقایع داستان، مخاطب را با این دستورات الهی آشنا سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار