راه‌اندازی مرکز دیالیز بیمارستان امام هادی (ع) دیّر با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر از افتتاح و راه‌اندازی مرکز دیالیز خیرساز بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیّر در سفر ریاست‌جمهور به استان بوشهر خبر داد.

حسن ملکی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: مرکز دیالیز خیرساز بیمارستان امام هادی (ع) دیّر هم‌زمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان بوشهر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با تقدیر از خانواده مرحوم حاج حسن توانا گفت: ساختمان این مرکز با همت و مشارکت فرزندان مرحوم حاج حسن توانا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و زیربنا ۲۸۰ مترمربع و در محوطه بیمارستان ساخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر با بیان اینکه دستگاه‌های دیالیز خریداری شده از بهترین برندهای موجود کشور است، افزود: جهت خرید دستگاه‌های دیالیز نیز ۳۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی و مبلغ ۳۵ میلیارد ریال نیز از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: مرکز دیالیز بیمارستان امام هادی (ع) دیّر دارای ۶ دستگاه دیالیز است که روزانه در دو نوبت فعالیت خواهد داشت و در صورت نیاز به ۳ شیفت نیز قابل افزایش است.

دکتر ملکی زاده با اشاره به نیروی مورد نیاز برای راه‌اندازی این مرکز اضافه کرد: برای راه‌اندازی مرکز دیالیز به ۴ تا ۶ نفر نیروی بالینی و ۲ نفر نیروی پشتیبانی و خدمات نیاز است که نیروهای مورد نیاز این مرکز از نیروهای مجرب و توانمند تأمین شده است.
وی یادآور شد: در شهرستان دیّر حدود ۳۵ بیمار دیالیزی وجود دارد که راه‌اندازی این مرکز نقش مؤثری در رضایتمندی بیماران دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.