پویش سراسری همراهان سفر ایمن، نوروز در قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:طرح پویش فرهنگی ایمنی همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی طی ایام نوروز ۱۴۰۲ در ۲مجتمع خدماتی رفاهی این استان اجرا خواهد شد.

جواد حق‌لطفی در این باره اظهار کرد: پویش به مدت ۲۱روز متوالی از ۲۴اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵فروردین ۱۴۰۲ در مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب درخشان صحرا واقع در آزادراه قزوین-زنجان و مجتمع مرادی آبیک در آزادراه قزوین-کرج اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد:پویش همراهان سفر ایمن امسال با همکاری ستاد اقامه نماز در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات ترکیبی و بین رشته‌ای برگزار می‌شود و رویکرد اصلی آن آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی است.

حق‌لطفی ادامه داد:کمک به افزایش ایمنی در سفر‌های نوروزی برای خودرو‌ها و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفر‌ها به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، کمک به آشنایی مسافران با تمدن و فرهنگ و هنر ایران و کمک به احیای نمایش‌ها و موسیقی بومی و آیینی از جمله اهداف این طرح است که تلاش می‌شود با استفاده از قابلیت‌های رشته‌های مختلف هنری به مسافران نوروزی ارایه شود.

yektanet.com

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در این پویش علاوه بر برگزاری برنامه ها، نمایش‌ها و مسابقات متنوع برای گروه‌های سنی مختلف با بهره گیری از کارشناسان مذهبی ستاد اقامه نماز استان نسبت به برقراری میز مشاوره مذهبی و همچنین اقامه نماز جماعت در زمان اذان مغرب اقدام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار