تردد بیش از ۲۶ میلیون وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت ۲۶ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۴۰۱ تردد وسایل نقلیه طی ۱۱ ماهه امسال در جنوب استان خبر داد.

علیرضا یارمحمدی از ثبت بیش از ۲۶ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۴۰۱ تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای جنوب استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی داشته است.

یار محمدی عنوان کرد: پرترددترین محورهای حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، منطقه آزاد چابهار به سه راهی نیکشهر و بالعکس و محور چابهار به راسک و بالعکس می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تردد در محور های منتهی به پایانه های مرزی ، حضور پرشور زوار پاکستانی و افزایش تزانزیت بین المللی مجموع تردد وسایل نقلیه سنگین در ۱۱ ماهه سالجاری ۳ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۰۷ وسیله بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۳ درصدی داشته است.

یارمحمدی با تأکید به افزایش تردد در بهمن ماه ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تردد خودروها در ماه های پایانی سال، گشت‌های نظارت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان فعالیت مضاعفی دارند و به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی در طول راه‌های استان هستند.

وی عدم پرداخت کرایه و تخلیه بار توسط باربری ها و شرکت های حمل و نقل را از عمده مشکلات گزارش شده توسط رانندگان عنوان کرد و افزود:همچنین بیشترین پرسش مردمی در مورد شرایط جوی و حجم ترافیک محورهای جنوب استان می باشد.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی از آخرین وضعیت جاده‌های کشور است؛ همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده ها را به صورت تصویری در اختیار مردم قرار می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار