رقابت بیش از ۳۳ هزار داوطلب خوزستانی در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان گفت: ۳۳ هزار و ۷۷۲ داوطلب خوزستانی در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ به رقابت می‌پردازند.

 رحیم پیغان دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان گفت: امسال برای نخستین بار ۲ آزمون دکتری و کارشناسی ارشد به صورت هم زمان در ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

او می‌گوید: در این دوره از آزمون دانشگاه شهید چمران اهواز، جهاد دانشگاهی اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، دانشگاه پیام نور اندیمشک، دانشگاه آزاد ایذه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر ماهشهر، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه صنعتی جندی شاپور و آزاد دزفول، دانشگاه پیام نور شوشتر و دانشگاه آزاد مسجدسلیمان میزبان داوطلبان خواهند بود.

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان ادامه‌داد: آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ پنج‌شنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفندماه برگزار می‌شود که داوطلبان دکتری صبح روز پنج‌شنبه و داوطلبان کارشناسی ارشد نیز عصر روز پنج‌شنبه و صبح و عصر روز جمعه آزمون خود را برگزار می‌کنند.

آقای پیغان افزود: هشت هزار و ۳۸۵ داوطلب دکتری در این دوره از آزمون حضور دارند که از این تعداد سه هزار و ۴۷۸ نفر زن و چهار هزار و ۹۰۷ نفر مرد هستند و همچنین حوزه‌های آزمون کارشناسی ارشد نیز میزبان ۲۵ هزار و ۳۷۸ داوطب است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۸۷ نفر زن و ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر مرد خواهند بود.

او با اشاره به اینکه دشانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این دوره از آزمون میزبان ۱۲ هزار و ۲۰۴ داوطلب دکتری و کارشناسی ارشد است، گفت: پنج هزار و ۹۲۱ نفر زن و شش هزار و ۲۸۳ نفر مرد آزمون خود را در این دانشگاه برگزار می‌کنند.

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان ادامه داد: دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، الهیات و معارف اسلامی، اقتصاد و علوم اجتماعی، علوم ریاضی و کامپیوتر، علوم، کشاورزی و مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز حوزه‌های آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ هستند.

آقای پیغان از داوطلبان خواست به منظور سهولت در آمد و شد و پیشگیری از ایجاد ترافیک در حوزه‌های برگزاری آزمون از آوردن وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.