ثبت میانگین ۴۶.۵ درصدی سازش بین زوجین در چهارمحال و بختیاری

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال میانگین سازش بین زوجین در هنگام طلاق در استان ۴۶.۵ درصد بود.

محمد موسوی با اشاره به اجرای طرح سازش بین زوجین در هنگام طلاق، اظهار داشت: طلاق یک واقعیت موجود در جامعه است و زوجین پس از اختلاف به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند، باید برای طلاق دست‌انداز بگذاریم.

وی افزود: پارسال میانگین سازش طلاق در چهارمحال و بختیاری ۴۶.۵ درصد بود، در حالی که میانگین کشوری ۱۶ درصد است و برنامه داریم تا این عدد به ۷۵ درصد برسد.

موسوی با بیان اینکه پارسال دو هزار و ۱۱۰ پرونده طلاق به مراجع قضایی چهارمحال و بختیاری واصل شد، گفت: ۹۱۴ فقره سازش پیدا کرد، برای پایداری این صلح و سازش باید هر سه ماه یکبار جلسات مشاوره برای زوجین برگزار شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه به‌طور میانگین سالانه هفت هزار ازدواج در استان ثبت می‌شود، یادآور شد: برای مشاوره پیش از ازدواج هر زوج ۵۰۰ هزار تومان هزینه لازم است، بنابراین اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان نیاز داریم، اما باوجود مصوبه در سفر ریاست جمهوری این اعتبار اختصاص پیدا نکرده است.

موسوی ادامه داد: پارسال از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق ختم شد، در ۹ ماهه ابتدایی امسال این عدد به یک طلاق به ازای هر ۴.۳ ازدواج رسیده است، یکی از عوامل طلاق و عدم فرزندآوری در چهارمحال و بختیاری ناباوری زوجین محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار