اجرای طرح پزشک خانواده شهری در کرمانشاه

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از اجرای طرح "پزشک خانواده شهری" در کرمانشاه از اردیبهشت سال آینده خبر داد.

ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه نشست خبری امروز (۹ اسفند) با اشاره به اجرایی شدن طرح "پزشک خانواده" در روستا‌ها و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، گفت : هم اکنون ۶۸۷ هزار نفر در استان تحت پوشش این طرح هستند.

وی با تاکید بر گسترده شدن اجرای این طرح در سطح شهر‌های بزرگ، افزود: قرار است طرح "پزشک خانواده" به زودی در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت کشور هم اجرایی شود که این طرح در سه مرحله صورت گرفته و استان کرمانشاه جزو استان‌های مرحله اول اجرای این طرح است.

شکیبا ابراز امیدواری کرد: این طرح از اردیبهشت ماه سال آینده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان اجرایی شود.

وی همچنین از تشکیل پرونده الکترونیک برای بیش از ۹۵ درصد خانوار‌های استان خبر داد و افزود: وجود این پرونده‌ها به اجرای سایر طرح‌ها از جمله پزشک خانواده کمک می‌کند.

تزریق ۳.۶ میلیون دوز "واکسن کرونا" در کرمانشاه

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گریزی به آمار واکسیناسیون و تست کرونا در استان داشت و با اشاره به تزریق بیش از سه میلیون و ۶۵۰ هزار دوز واکسن در استان گفت: این تعداد واکسن در نوبت اول تا چهارم تزریق شده است.

وی با اشاره به عمکرد خوب استان در بحث واکسیناسیون کرونا گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده و دوز اول و دوم را دریافت کرده‌اند.

وی از انجام ۳۸۸ هزار تست PCR طی دوران شیوع کرونا خبر داد و افزود: با انجام این تعداد تست ۱۳۱ هزار و ۷۸۰ بیمار در استان شناسایی شدند.

شکیبا تعداد بستری‌های کرونا طی مدت شیوع این بیماری را هم ۸۲ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: طی این مدت ۳۲۳۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه مبتلایان کرونا در استان به پایین‌ترین حد خود رسیده گفت: در حال حاضر فقط چهار بیمار بستری در مراکز درمانی داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.