تلاش ناموفق اوکراین برای حملات پهپادی در حومه مسکو

یک پهپاد در نزدیکی ایستگاه توزیع گاز در حومه مسکو سرنگون شد.

فرماندار مسکو گفت، یک پهپاد روز سه شنبه در حومه مسکو سرنگون شد که احتمالاً قصد حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی را داشت.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از خدمات اورژانس محلی گزارش داد که این پهپاد در نزدیکی یک ایستگاه توزیع گاز در نزدیکی شهر کولومنا در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو سرنگون شده است.

فرماندار گفت: هیچ خسارتی به زیرساخت‌ها وارد نشده و تلفات جانی نداشته است.

به گزارش رویترز، همچنین مسکو می‌گوید اوکراین حملات نافرجامی شبانه‌ای را با هواپیما‌های بدون سرنشین به خاک روسیه انجام داده است.

 وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اوکراین را به انجام حملات پهپادی علیه اهداف زیرساختی غیرنظامی در دو منطقه جنوبی روسیه متهم کرد، اما گفت که این حملات شکست خورده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول شب، مقامات کی‌یف تلاش کردند از هواپیما‌های بدون سرنشین برای حمله به تأسیسات زیرساختی غیرنظامی در مناطق کراسنودار و آدیغیه استفاده کنند.

این سازمان اعلام کرد که سیستم‌های دفاعی ضدپهپاد آن حملات را دفع کرده و باعث شده پهپاد‌ها از مسیر خود منحرف شوند و آسیبی وارد نکنند.

در این بیانیه آمده است: هر دو پهپاد کنترل خود را از دست دادند و از مسیر پرواز خود منحرف شدند. یکی در میدان سقوط کرد و دیگری با انحراف از مسیر خود، به هدف مورد نظر آسیبی نرساند. 

خبرگزاری‌های دولتی روسیه پیشتر از آتش سوزی در یک انبار نفت در منطقه کراسنودار در حدود ۲۴۰ کیلومتری (۱۴۹ مایلی) جنوب شرقی شبه جزیره کریمه، پس از مشاهده یک پهپاد در حال پرواز بر فراز منطقه خبر داده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
پهبادهایی که ترکیه در اختیار اوکراین قرار میدهد.
آخرین اخبار