به همت بانوان کار آفرین کارگاه تولیدی پوشاک در بهمئی راه اندازی شد

فرماندار شهرستان بهمئی گفت:با راه اندازی این کارگاه تولیدی، پوشاک مورد نیاز خانواده ها، مدارس و بیمارستانهای این شهرستان تهیه می شود.

با تلاش بانوان کارآفرین کارگاه تولید پوشاک در منطقه گچ بلند شهرستان بهمئی به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان بهمئی در آئین افتتاح این کارگاه تولیدی گفت: در این کارگاه، علاوه بر حمایت از خانواده‌ها، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، پوشاک مورد نیاز شهروندان، مدارس، اصناف، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با قیمت مناسب تهیه می‌شود.

علی محمدی با بیان اینکه با راه اندازی این کارگاه دیگر نیازی به تامین پوشاک مورد نیاز مردم از شهر‌ها و استان‌های همجوار نیست افزود: با اجرای این طرح و راه اندازی کارگاه و طرح تولید پوشاک از هزینه‌های اضافی، مراجعه به شهر‌ها و استان‌های همجوار به میزان زیادی کاسته می‌شود.

محمدی با بیان اینکه این مجموعه تولیدی با تلاش بانوان و زنان کارآفرین که عهده‌دار مسئولیت امور اقتصادی خانواده هستند راه‌اندازی شد اضافه کرد: امیدواریم این نوع فعالیت‌ها که منجر به اثرگذاری اجتماعی بانوان می‌شود، افزایش یابد.

او گفت: حمایت مجموعه دولت و پرداخت تسهیلات به بانوان و زنان کارآفرین در اولویت قرار دارد که در این زمینه شناسایی زنان سرپرست خانوار بدون شغل و توانمندسازی آنان مورد توجه است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی، هم با تاکید بر تسهیل در پرداخت تسهیلات به زنان کارآفرین و حمایت نهاد خانواده از آنان گفت: بازاریابی و فروش محصولات تولیدی زنان کارآفرین از موارد مهم و در اولویت است.

فرزاد دموری تقویت بانوان کارآفرین را ضروری دانست و افزود: این مجموعه تولیدی زمینه اشتغال حدود ۲۰ نفر از زنان را به‌صورت مستقیم در کارگاه و خانه‌ها فراهم کرده است.

دموری از مجموعه بانک‌های عامل حامی این‌گونه فعالیت‌های کارآفرینی قدردانی کرد و افزود: انتظار می‌رود با حمایت دستگاه‌های مرتبط، بانک‌ها و خیران این چنین فعالیت‌های کارآفرینی افزایش یابد.

امام جماعت منطقه گچ بلند نیز با بیان اینکه، این بانوان با باور توانایی هایشان، علاوه بر اینکه زندگی خودرا اداره کرده اند، سختی‌های زندگی دیگران را نیز کاهش می‌دهند گفت: نبود تسهیلات بانکی در کنار مکان نامناسب، مشکل بانوان کارآفرین در این شهرستان برای ادامه فعالیت است.

حجت السلام جلیل پور خواستار رفع مشکلات این بانوان و حمایت از آنان شد و افزود: با فعالیت این بانوان کارآزموده بخش عمده‌ای از مشکلات شهرستان درتامین پوشاک و کمک به دیگر نهاد‌ها رفع می‌شود.

این طرح و کارگاه در روستای ۲۶۰ خانواری گچ بلند با جمعیت هزار و ۲۰۰ نفری، در ۷ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.