تشکیل حدود ۳۰ هزار پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۳۰ هزار پرونده تخلف امسال در تعزیرات حکومتی در استان تشکیل شده است.

نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۱ فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد فقره پرونده وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان تعداد ۲۲ هزار و ۵۰۰ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات، شش هزار و ۲۵۶ فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و هزار و ۵۵ فقره مربوط به بخش بهداشت و درمان است.

نجف زاده با اشاره به اینکه از این تعداد پرونده به ۲۹ هزار و ۶۹۴ فقره رسیدگی شده است، ادامه داد: در بخش کالا و خدمات شش هزار و ۲۲۰ فقره پرونده رسیدگی شده که متهمان علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق به نفع دولت به پرداخت ۲۱ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

به گفته وی، همچنین در بخش بهداشت و دارو و درمان به یهزار و ۵۴ فقره پرونده رسیدگی و متهمین به پرداخت ۵۵ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال جزای نقدی و پلمب و ضبط ملزومات برخی از مراکز غیر مجاز پزشکی محکوم شدند.

وی گفت: صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالا‌ها و ارز قاچاق و خودرو‌های حامل کالا‌های قاچاق به نفع دولت، تعطیلی و پلمب واحد‌های متخلف، نصب پارچه و ممهور کودن پروانه واحد‌های متخلف به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی متخلفان، امحای کالا‌های فاسد برای تعدادی از محکومان از دیگر موارد محکومیت‌ها هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تعزیرات حکومتی استان برای دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌های مردمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat ۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان و در بخش کالا و خدمات از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و در بخش بهداشت و دارو و درمان از طریق تلفن ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی استان و در بخش قاچاق کالا و ارز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه باقاچاق کالا وارز استان گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.