گسترش آموزش‌های مهارتی به نقاط دور سیستان و بلوچستان با کمک گروه‌های جهادی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در دور دست‌ترین و کم برخوردارترین نقاط استان با همکاری گروه‌های جهادی گسترش می‌یابد تا تمامی اقشار از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

جلیل شهریاری گفت: گسترش چتر مهارت آموزی با توجه به نیاز جامعه و جمعیت جویای کار مهم است، اما این موضوع در سیستان و بلوچستان به عنوان جوانترین استان کشور، از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی بیان کرد: برای تحقق این مهم، افزایش همکاری و تعامل با گروه‌های جهادی و خیرین مهارتی در کنار ظرفیت‌های دولتی و ظرفیت‌های اشتغالزایی و بکارگیری روش‌های ترکیبی، باعث جهش و توسعه آموزش‌های مهارتی در نقاط مختلف استان خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه‌هایی که در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند می‌توانند با یادگیری مباحث مهارتی، علاوه‌بر حضور در مناطق روستایی و محروم نسبت به ارائه آموزش‌ها نیز اقدام کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال  تاکنون ۳۰ هزار و ۶۲۹ نفر از متقاضیان آموزش و دریافت گواهینامه مهارت در قالب آزمون‌های مهارتی و یا فرآیند‌های تمدید و تعویض گواهینامه مهارت در پورتال حوزه سنجش و ارزشیابی مهارت این اداره‌کل وارد بازار کار شده اند.

شهریاری اظهارداشت: این تعداد در مقایسه با عملکرد ۶ ماهه از رشد ۱۷۶ درصد برخوردار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار