تعداد قربانیان قایق غرق شده پناهجویان به ۶۲ نفر رسید

یک روز پس از غرق شدن قایق بادبانی چوبی حامل پناهجویان در جنوب ایتالیا، با پیدا شدن سه جسد جدید تعداد قربانیان به ۶۲ نفر رسید.

رسانه‌ها می‌گویند در میان قربانیان کشتی پناهجویان که روز گذشته به خاطر شرایط نامساعد جوی در جنوب ایتالیا غرق شد، حداقل ۱۴ نفر از قربانیان کودک هستند.

به گزارش آسوشیتد پرس، مقامات محلی می‌گویند ۸۰ نفر از این فاجعه جان سالم به در برده‌اند.

گمان می‌رود بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر هنگام خروج از ترکیه سوار کشتی شده باشند. این بدان معناست که ممکن است تعداد زیادی از مسافران کشته یا مفقود شده باشند.

این فاجعه دوباره بحث مهاجرت را در اروپا و ایتالیا بر سر زبان‌ها انداخته است. گفته می‌شود قوانین جدید و سختگیرانه دولت راست‌گرا در خصوص مهاجران، انتقاد سازمان ملل و دیگر کشور‌ها را برانگیخته است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان امروز گفت گمان می‌رود بیش از ۱۲ پاکستانی در میان مسافران این کشتی بوده باشند. مقامات ایتالیایی نیز اعلام کردند تعداد زیادی از مسافران افغان و تعدادی ایرانی بودند.

صد‌ها هزار مهاجر طی دهه گذشته با قایق خود را به ایتالیا رسانده اند. پروژه مهاجران گمشده سازمان ملل از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۰ هزار مورد مرگ و مفقودی را در دریای مدیترانه ثبت کرده است که بیش از ۲۲۰ مورد در سال جاری بوده است. اکثریت قریب به اتفاق قایق‌های مهاجر از شمال آفریقا به حرکت در می‌آیند، اما تعداد فزاینده‌ای از کشتی‌ها نیز از شمال ترکیه به سمت اروپا به راه می‌افتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار