جشنواره کتابخوانی رضوی باعث ایجاد پیوند معرفتی با امام رضا (ع)

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی عاملی موثر در ایجاد پیوند معرفتی مردم با امام رضا (ع) شده است.

علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در آئین رونمائی از پوستر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تجلیل از فعالان یازدهمین دوره آن، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی عاملی موثر در ایجاد پیوند معرفتی مردم با حضرت امام رضا (ع) شده است.

او ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در خصوص برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: به جرأت می‌توان گفت این جشنواره در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جریان کتابخوانی جامعه اعتبار بخشید؛ چرا که هیچ جشنواره‌ای با این کیفیت و کمیت همراه با پوشش اقشار و اصناف مختلف جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار نشده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی را می‌توان یک اقدام عملی و جریانی عملیاتی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ذیل پرچم، ولی نعمت ایران، حضرت امام رضا (ع) دانست و به پیشگاه این امام همام عرض کرد؛ تلاش ما در مسیر فرمایش شما مبنی بر آشنایی مردم با زیبایی‌های کلام شما است.

علی‌اکبر سبزیان خطاب به مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: شما می‌توانید با ثبت خاطرات خود از برگزاری این جشنواره و بازخورد اقشار مختلف از خوانش منابع جشنواره، یک تجربه زیستی موثر را به یادگار بگذارید و آن را تبدیل به پرچم برافراشته در حوزه رضوی در جهان اسلام کنید.

او با بیان اینکه خراسان رضوی پرچمدار فعالیت‌های کتابخوانی و به نوعی میزبان اصلی جشنواره کتابخوانی رضوی است، تصریح کرد: به این نکته توجه داشته باشید که این جشنواره نه تنها در حوزه کتابخوانی بلکه در اعتباربخشی به جایگاه کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی و خادمین دانایی امام رضا (ع) نیز نقش موثری داشته است، همچنین نقش به سزایی نیز در افزایش سرانه مطالعه ایفا کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توجه ویژه ایشان به امر کتابخوانی، تاکید کرد: با دقت در منظومه فکری ایشان می‌توان به کلید واژه «ایران کتابخوان» برسیم. دستیابی به این مهم جز با انجام فعالیت‌های موثر فرهنگی و حضور مستمر و پررنگ در حوزه ترویج فررهنگ کتاب و کتابخوانی امکانپذیر نخواهد بود.

علی‌اکبر سبزیان ضمن تقدیر از تلاش و زحمات کتابداران مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: تمامی دستاورد‌های ذکر شده در حوزه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی جز با تلاش شما افسران جبهه دانایی محقق نخواهد شد. امیدوارم همچنان با انجام ابتکارات و نوآوری‌های موثر این پرچم را در اهتزاز نگه داشته و باعث رویداد‌های فرهنگی موثرتری شوید.

علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تشکر از مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی، گفت: با توجه به برخی محدودیت‌های موجود در منابع مالی دولتی، استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی بدون شک سرمنشأ اتفاقات موثری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.