راه یابی فیلم مستند هنرمند گلستانی به مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰

فیلم مستند کوتاه «تکیه بر آب» ساخته سارا براتی از فیلمسازان گلستانی به مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ راه پیدا کرد.

ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ اعلام کرد: در مجموع ۴هزار ۶۲۲ اثر در سه بخش ملی، بین المللی و مخاطب کودک و نوجوان در دبیرخانه جشنواره ثبت شده است.

در بخش ملی از میان ۲هزار ۱۹۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره،  ۱۷۳ اثر در بخش ملی به جشنواره راه یافت که از این میان ۹۷ اثر در بخش مسابقه و ۷۶ اثر در بخش غیررقابتی به نمایش درمی آیند.

در بخش بین الملل از میان ۲هزار و ۴۲۷ اثر رسیده، ۸۸ اثر به سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافتند که از این میان ۳۹ اثر در بخش مسابقه به رقابت می‌پردازند و ۴۹ اثر در بخش خارج از مسابقه به نمایش درخواهند آمد.

همچنین ۶۹ اثر در بخش مخاطب کودک توسط هیات انتخاب به جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافتند و از این میان ۲۵ اثر به بخش مسابقه و ۴۴ اثر به بخش غیررقابتی مخاطب کودک و نوجوان راه یافتند. لازم به ذکر است بخش مخاطب کودک و نوجوان بخش آزاد این دوره از سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ بود و شرکت کنندگان در این بخش امکان حضور همزمان در یکی از بخش‌های ملی و بین المللی را نیز داشتند.

فیلم مستند کوتاه «تکیه بر آب» ساخته سارا براتی از فیلمسازان گلستانی که پیش از این برنده جایزه بهترین مستند جشنواره بین المللی آب و انرژی شده بود و در دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی ۲۰ جایزه بهترین مستند را از آن خود کرد، به مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ در بخش مستند رسید.

حضور در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم آرنب برزیل و جشنواره موئینهو پرتقال از دیگر تجربه‌های بین المللی این فیلم است.

همچنین فیلم «رقص فلامینگوها» ساخته حسین حضوری دیگر هنرمند گلستانی برای حضور در بخش غیررقابتی اکران بین الملل پذیرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.