کاهش سود بانکی، راهکار رونق اشتغال

امام جمعه اصفهان گفت: با توجه به پرداخت بهره و سود بالای بانکی به سپرده‌های مردم، هیچگاه شاهد رونق تولید و اشتغال نخواهیم بود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه بهره‌های بالای بانکی، خانواده ها، نخبگان و تولیدکنندگان زیادی را اسیر مشکلات کرده تصریح کرد: هیچگاه با وجود پرداخت بهره‌ها و سود‌های بالای بانکی به سپرده‌های مردم، شاهد رونق تولید و اشتغال نخواهیم بود، چون قراردادن پول و سرمایه در بانک و گرفتن سود ماهیانه، تضمینی و بدون خطر در مقایسه با مشکلات عدیده تولید، کاری عقلایی و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.


او با تاکید بر اینکه برای رونق اشتغال و تولید چاره‌ای جز کاهش سود بانکی و افزایش سود تولید نداریم اظهار امیدواری کرد: بانک‌های قرض الحسنه در ایران روز به روز افزایش یابد، چون قرض الحسنه‌ها کلید گشایش اقتصادی و رفاه مردم هستند.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: معتقدم بانک ها، به ویژه بانک‌های قرض الحسنه در دادن وام به افراد به هیچ سفارشی نباید توجه کنند و اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرند، تشخیص میزان توانایی افراد در بازپرداخت براساس عملکرد ماهیانه است و اگر در امر تولید است، بازرسی‌های دقیق میدانی از امکان سنجی تولید انجام شود.

در این دیدار، عیسی امامی، عضو هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، با بیان اینکه عمده جامعه هدف بانک قرض الحسنه مهر ایران، تسهیلات خُرد و برای افراد با توان اقتصادی متوسط رو به پایین جامعه است ادامه داد: در دولت سیزدهم، نوع نگاه حمایتی تیم اقتصادی به بانک‌های قرض الحسنه موجب افزایش تسهیلات برای افراد حقیقی و تعریف روش‌های مختلف قرض الحسنه‌ای در رونق کسب و کار‌های خرد به ویژه شرکت‌های دانش بنیان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.