راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند حمل‌ و نقل در یزد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر یزد از راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند حمل و نقل در یزد خبر داد.

مجید تجملیان رئیس کمیسیون حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری گفت: شهرداری یزد در حال پیاده‌سازی و راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند حمل و نقل موسوم به ITS هست که دارای زیرسامانه‌های متعددی است و یکی از موارد آن «سامانه اطلاع‌رسانی به مسافرین» یا PIS است.

او افزود: این سامانه به تازگی و به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و در حال طی کردن مراحل آزمون‌های عملیاتی است تا ایراد‌های آن برطرف شده و آماده خدمت رسانی به مردم شود و شهروندان می‌توانند بر روی موبایل خود در هر مسیری مشاهده کنند که اتوبوس‌ها در کجای مسیر هستند و به طور تقریبی چه زمانی به ایستگاه مورد نظر آن‌ها می‌رسند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر یزد می‌گوید: امید است با برنامه ریزی صحیح در گام‌های بعدی امکان برنامه‌ریزی سفر شهری با استفاده از اتوبوس، ون و تاکسی خطی به این سامانه اضافه شود.
او ادامه داد: با اضافه شدن تعدادی اتوبوس و ون جدید به ناوگان، از سال ۱۴۰۲ شاهد گسترش خطوط حمل‌ونقل همگانی هستیم.

به گفته تجملیان یکی از نقطه ضعف‌های حمل‌ونقل همگانی شهر یزد فقدان تاکسی‌های خطی در سطح شهر بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از اوایل سال ۱۴۰۲ به تدریج چند مسیر تاکسی خطی از سوی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری راه‌اندازی می‌شود.

او با وجود اینکه بسیاری احداث هرچه سریعتر خطوط پرسرعت اتوبوس شهری در یزد را زمینه‌ساز استفاده بیشتر مردم از ناوگان اتوبوس شهری می‌دانند، گفت: راه‌اندازی خطوط پرسرعت اتوبوس شهری جزو فعالیت‌های مفیدی است که هنوز زمان اجرای آن در یزد فرا نرسیده است و این کار پیش‌نیاز‌های متعددی دارد که در صورت به نتیجه نرسیدن آنها، ایجاد این خطوط فقط منجر به هدررفت هزینه هنگفت و بهره‌وری اندک سامانه می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر یزد گفت: امیدواریم با همیاری مسئولین و همکاری مردم یزد بتوانیم با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد، شرایط را در یکی دو سال دیگر برای ایجاد خطوط بی آر تی نیز فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار