تاکید اردن بر ضرورت توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه اردن در نشست عقبه آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی را منوط به توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی دانست.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در سخنان خود در نشست عقبه بر ضرورت توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی و زمینه‌سازی برای آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی و ایجاد اعتماد بین طرفین و در نهایت ارائه یک طرح و راهکار سیاسی جامع در آینده تاکید کرده است.

عبدالله دوم، پادشاه اردن بر لزوم از سرگیری مذاکرات بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها و اهمیت تشدید تلاش‌های برای پیشروی به سمت آرامش و کاهش تنش در اراضی فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وی در دیدار برت مک گورک، معاون رئیس جمهور آمریکا و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا بر اهمیت توقف هرگونه اقدامات یکجانبه که منجر به بی ثباتی و از بین رفتن فرصت‌های تحقق صلح می‌شود، تاکید کرد.

پادشاه اردن بر لزوم ازسرگیری مذاکرات بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس راه حل ایجاد دو کشور که برپایی کشور مستقل و دارای حاکمیت و قابلیت زندگی فلسطین در مرز‌های چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تضمین کند، تاکید کرد.

وی به تداوم تلاش اردن برای حمایت از اماکن مقدس در قدس شریف با توجه به قیمومیت اردن بر این اماکن اشاره کرد.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و اهمیت تقویت سازوکار‌های شراکت استراتژیک بین اردن و آمریکا و تداوم هماهنگی درخصوص مسائل دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار