همایش ملی ایمنی و بازرسی کار در صنعت حفاری برگزار می‌شود

از سوی شرکت ملی حفاری ایران با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برای نخستین بار همایش تخصصی تحت عنوان بازرسی و ایمنی در صنعت حفاری با رویکرد صیانت از نیروی انسانی برگزار می‌شود.

فرزین کاوش مدیر HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری گفت: همایش ملی ایمنی و بازرسی کار در راستای فرهنگ سازی، شناخت فرآیندها، بررسی راهکار‌ها و چالش‌ها و اجرای نظام نامه ایمنی در صنعت نفت در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در اهواز برگزار خواهد شد.

او می گوید: محور‌های کار همایش مشتمل بر معرفی شرکت، پیاده سازی سامانه مدیریت یکپارچه (IMS)، ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای می‌باشد.

به گفته او آشنایی با مخاطرات دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جانبی، انواع خطر و ریسک بالا در صنعت حفاری، اشتراک گذاری تجارب پیاده سازی و یکپارچه سازی سامانه‌های مدیریت کیفیت، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و مدیریت زیست محیطی از نکات مورد توجه در همایش است.

مدیر HSE شرکت ملی حفاری ایران گفت: آشنایی با فرآیند‌های مدیریت ریسک‌های ایمنی، بهداشتی و مدیریت جنبه‌های زیست محیطی، اشتراک گذاری تجربیات HSE، فعالیت‌های حوزه پیمانکاری، انواع شرایط اضطراری خاص صنعت حفاری نظیر فوران چاه، نشت گاز سمی سولفید هیدروژن (H۲S)، تبادل تجربیات مهار فوران چاه‌های نفت و گاز و راهکار‌های مقابله با این بحران‌ها و تحلیل حوادث به منظور تجربه اندوزی و ترویج ایمنی و آموزش HSE  از دیگر سرفصل‌های همایش است.

این مقام مسئول گفت: معرفی تجهیزات و ابزار‌های جدید ایمنی و خاص صنعت حفاری، آشنایی با خدمات خاص ایمنی در محل چاه‌های نفت و گاز، بررسی عوامل زیان آور محیط کار دستگاه‌های حفاری از جمله مواد شیمیایی، عوامل فیزیکی و راه‌های کنترل این مخاطرات، طرح برنامه‌های مستمر پایش سلامت کارکنان و اهمیت اجرایی نمودن آیین نامه‌های حفاظت و بهداشت کار و آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور از نکاتی است که در مباحث محور‌های همایش مطرح می‌گردد.

کاوش می گوید: برگزاری کارگاه تخصصی ایمنی در صنعت حفاری، بررسی قوانین حوزه کار توسط کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و بازدید از دستگاه حفاری و اشنایی با عملیات حفاری و خدمات جانبی دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این همایش دو روزه به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.