همایش حقوق شهروندی و ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

طی آئینی و با حضور معاون دادستان همایش حقوق شهروندی و ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و همکاری شهرداری منطقه ۵ شیراز برگزار شد.

سردار ابراهیم بیانی در همایش حقوق شهروندی و ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و همکاری شهرداری منطقه ۵ شیراز برگزار شد، با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا در جامعه نارضایتی ایجاد کند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از این‌جنگ، به جنگ ترکیبی یاد می‌کنند که برای رسیدن به مقصود خود، از شعار‌هایی نظیر شعار‌های جنسیتی، آزادی بی‌قید و شرط و امثالهم استفاده کرد که البته مردم استقبال نکردند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق دشمن در این حوادث، تصریح کرد: اگرچه از سران فتنه هم حرکت‌هایی در این ایام مشاهده شد، اما باز هم دشمن موفق نشد، به همین دلیل شعار‌ها به سمت مسائل معیشتی سوق پیدا کرد.

سردار بیانی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا آنجا که می‌شود، قیمت دلار را افزایش دهد، تصریح کرد: دشمن چنین براآورد می‌کند که با افزایش قیمت دلار، ابرتورم را در آستانه شب عید برای مردم رقم می‌زند و مردم را به سمت تجمعات اجتماعی سوق می‌دهد، پس در تلاش است که تعادل اقتصادی را به هم بزند.

وی با اشاره به اینکه تحلیل دشمن، ارزپاشی برای ثبات بازار است و این روند را دولت به مدت طولانی نمی‌تواند ادامه دهد و برای اداره مملکت به مشکل می‌خورد و ما فرصت چانه‌زنی برای مذاکرات برجامی به دست خواهیم آورد، ادامه داد: در چند ماه گذشته نقشه دشمن بسیار دقیق، اما برآوردش نسبت به مردم و رهبری اشتباه بود و در این ایام هم قطعا همینطور است و مردم و مسئولین باید مراقب این خدعه‌ها باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با تاکید بر اینکه دشمن به شدت برای مذاکرات برجامی نیازمند است، تصریح کرد: باید مراقب بود که تصوری که دشمن دارد با این تهدیدات می‌تواند کشور را به زانو درآورد، موفق نشود.

سردار بیانی در ادامه با اشاره به حقوق شهروندی و رعایت آن توسط همه دستگاه‌ها، تصریح کرد: این موضوع در دستگاه‌های مختلف متولی دارد، اما ما هم متولی حقوق شهروندی جامعه ایثارگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برای ورود به دستگاه‌های مختلف، باید شرایط ورود با توجه به وضعیت جسمی برای او فراهم باشد، ادامه داد: تکریم ارباب رجوع از جمله مباحثی است که در رعایت حقوق شهروندی باید رعایت شود، اما این بحث برای عزیزان جانباز، ایثارگر و خانواده‌های شهدا بیشتر باید رعایت شود.  

ساماندهی و رسیدگی به شکایات در دستگاه‌ها، از جمله دیگر مواردی است که سردار بیانی با اشاره به آن، افزود: سلامت اداری، شفاف‌سازی و مستندسازی خدمات، آسیب‌شناسی فعالیت‌ها، خدمات و اقدامات دستگاه‌ها، از دیگر موارد حقوق شهروندی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سردار بیانی هدف از برگزاری این همایش را جلوه و نمود حقوق ایثارگران در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و اظهار داشت: این دوره، اولین همایش حقوق شهروندی است.

به گفته وی، توجیه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، از عمده اهداف دیگر این همایش است تا حقوق فردی آنان را بر اساس فرد دارای اولویت در دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار