انتقاد استاندار کرمان نسبت به عملکرد بانک‌های خصوصی

استاندار کرمان با انتقاد نسبت به عملکرد بانک های خصوصی گفت: پول‌های مردم استان کرمان جمع می‌شود و در جای دیگر سرمایه‌گذاری و هزینه می‌کنند.

محمدمهدی فداکار عصر امروز ششم اسفندماه در شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان گفت: بانک‌های خصوصی عملکرد خوبی ندارند در حالی که ۲۲ درصد منابع استان دست آنهاست و باید گزارش عملکرد این بانک‌ها ارائه شود تا در این زمینه فکری بشود.

وی بیان داشت: تسهیلات تکلیفی افزایش یافته، اما در برخی حوزه‌ها نسبت به عملکرد کشور خیلی عقب هستیم و باید جبران شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه پول‌های مردم استان کرمان جمع می‌شود و آن‌ها را در جای دیگر سرمایه‌گذاری و هزینه می‌کنند، ابراز داشت: حدود یک‌چهارم منابع در بانک‌های خصوصی است و باید به تکلیف‌شان در مصارف عمل کنند.

فداکار اضافه کرد: با اعطای وام‌های خرد می‌توان اشتغال ایجاد کرد و مشکلات مردم برطرف می‌شود، بنابراین در پرداخت این تسهیلات همکاری شود و ما نیز تلاش می‌کنیم شرکت‌ها منابع‌شان را به استان منتقل کنند.

در همین حال مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کرمان اظهار کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۱۸۵ طرح برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های استان معرفی شده که ۲۷ درصد آن‌ها موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

غلامرضا نویدی ابراز داشت: در تبصره ۱۸ بودجه امسال، میزان یک‌هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان به استان کرمان ابلاغ شده است، اما تاکنون تخصیص و جذبی نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری هم ۷۹۱ میلیارد تومان ابلاغ شده و ۶۳ درصد تسهیلات این حوزه پرداخت شده و تسهیلات اشتغال خانگی استان کرمان ۱۰۲ میلیارد تومان بوده و ۵۸ درصد تاکنون پرداخت شده است.

نویدی گفت: در تسهیلات جزء یک بند ب تبصره ۱۶، امسال یک هزار و ۸۶۶ میلیارد بوده و ۶۳ درصد توسط کمیته امداد و بهزیستی جذب شده و در جزء دو بند ب تبصره ۱۶ میزان ۱۳ درصد جذب شده است.

وی بیان کرد: ۴۵ درصد تسهیلات رونق تولید در استان کرمان طی سال جاری پرداخت شده و مطالبات سیستم بانکی استان از سه هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان در سال قبل به ۴ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار