بیماری‌های روانی در شفاخانه ولایتی زرنج افزایش یافته است

منابع در شفاخانه ولایتی زرنج اعلام کرده‌اند که بیشتر افراد مبتلا به نارسایی‌های روانی در این شفاخانه را دختران جوان و زنان شکل می‌دهند.

منابع در شفاخانه ولایتی زرنج، مرکز نیمروز، از افزایش بیماری‌های روانی در این ولایت خبر می‌دهند و می‌گویند که در جریان یک ماه بیش از ۵۰۰ بیمار روانی برای درمان به این شفاخانه مراجعه می‌کنند. به گفته آنان، بیشتر افراد مبتلا به نارسایی‌های روانی را دختران جوان و زنان شکل می‌دهند.

بر‌اساس اظهارات مسئولان اداره صحت طالبان در ولایت نیمروز، روزانه ده‌ها بیمار روانی برای درمان به شفاخانه ولایتی این ولایت مراجعه می‌کنند. طبق آمار‌های ارائه‌ شده تنها در ماه جدی امسال ۵۳۹ تن که بیشتر آنان زن و دختر بوده‌اند، به شفاخانه ولایتی نیمروز برای درمان مراجعه کرده‌اند. یکی از داکتران شفاخانه ولایتی نیمروز به رسانه‌ها گفته است که از میان ۵۳۹ بیماری که در ماه جدی به این شفاخانه مراجعه کرده‌اند، ۲۴۱ تن آنان را بیماران جدید و ۲۹۸ تن دیگر را افرادی شکل می‌دهند که برای دومین بار به این شفاخانه جهت درمان مراجعه کرده‌اند. از میان ۲۴۱ بیمار جدید ۶۱ تن آنان را مردان و ۱۸۰ تن دیگر آنان را دختران و زنان شکل می‌دهند.

محدودیت‌های طالبان بر آموزش، تحصیل و کار زنان، زندگی دختران و زنان را تحت‌تأثیر قرار داده است.

برچسب ها: طالبان ، زنان ، نیمروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار