رئیس جمهور بلاروس به چین سفر می‌کند

وزارت خارجه چین اعلام کرد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از روز سه شنبه تا پنجشنبه برای دیداری رسمی از چین به این کشور عزیمت می‌کند.

وزارت امور خارجه چین روز شنبه اعلام کرد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از روز سه شنبه تا پنجشنبه برای دیداری رسمی از چین به این کشور عزیمت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد «الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برای دیداری رسمی از چین به دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از ۲۸ فوریه تا ۲ مارس از چین دیدار می‌کند.»

لوکاشنکو متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است و از تهاجم روسیه به اوکراین حمایت کرده است. بلاروس از نظر مالی و سیاسی به روسیه وابسته است.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه چین منتشر کرد، کین گانگ، وزیر امور خارجه چین در گفتگویی تلفنی با سرگئی آلئینیک (Sergueï Aleïnik)، همتای بلاروس خود خواست پکن را برای همکاری با بلاروس برای تعمیق اعتماد سیاسی دو جانبه با وی در میان گذاشت.

شی جین پینگ و الکساندر لوکاشنکو در ماه سپتامبر سال گذشته در دیداری در ساماراکند ازبکستان مشارکتی راهبری را برای «همه زمان ها» میان دو کشور اعلام کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار