اردن:

امنیت عراق، عامل مهم برای امنیت و ثبات منطقه است

رئیس پارلمان اردن در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی بر امنیت عراق به عنوان عامل مهم ثبات در منطقه تاکید کرد.

احمد الصفدی در سی و چهارمین نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی در بغداد گفت: عراق، کشوری آزاد و از حاکمیت کامل برخوردار است. مردم این کشور تاریخی از بزرگ منشی و دلاوری در برابر استعمار و اشغالگری دارند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رئیس مجلس اردن گفت: عراق آنقدر که نیازمند این است که دیگران این کشور را به حال خود رها و دخالت در امور داخلی این کشور را متوقف کنند، به حمایت‌ها برای تقویت ثبات و حاکمیت خود نیاز ندارد. از همه تلاش‌های عراق برای تحقق آرمان مردم این کشور حمایت می‌کنیم. ما در اردن بر این باوریم که عراق امن، با ثبات و یکپارچه، به نفع همه امت عربی است.

الصفدی با اشاره به زلزله اخیر در سوریه تصریح کرد: باید کمک‌ها برای مردم اصیل سوریه را افزایش دهیم. امروز این درخواست را دارم که سوریه به بستر عربی خود به عنوان عضو فعال و تاثیرگذار در تصمیم گیری‌های عربی و نهاد‌های مختلف آن بازگردد. همه اردنی‌ها و در رأس آن‌ها ملک عبدالله دوم از تلاش‌های عراق برای تحقق منافع ملی خود حمایت می‌کنند.

وی افزود: پادشاه اردن همواره خواستار حمایت جامعه بین المللی از عراق بوده است. ثبات و امنیت عراق، نقطه اتکائی برای امنیت و ثبات منطقه به شمار می‌آید. امنیت عراق و خلیج فارس بخش جدایی ناپذیر از امنیت قومی عربی است.

رئیس پارلمان عراق بر حق مصر و سودان در مسئله سد النهضه و از همه تلاش‌ها برای وحدت و ثبات امنیت یمن عزیز و لیبی عزیز تاکید کرد و گفت: باید در همبستگی عربی و حمایت از مسائل عادلانه امت خود مواضع موثر اتخاذ کنیم. اشغالگران اسرائیلی مشغول سرکوب امت ما در نابلس هستند و به مصادره اراضی و گسترش شهرک سازی و هتک حرمت مقدسات ادامه می‌دهند. باید پارلمان‌های عربی موضع خود را در مخالفت با همه این اقدامات و گفتگو با پارلمان‌های اسلامی و بین المللی برای رسوایی اسرائیل در محافل مختلف اتخاذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار