نظارت جدی بر موقوفات

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: متولی وقف شاید بخشی خصوصی باشد، ولی مسئولیت آن بر عهده اوقاف است.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در دیدار مردمی محله مالمیر یزد با تاکید بر اینکه متولی وقف شاید بخشی خصوصی باشد، ولی مسئولیت آن بر عهده اوقاف است، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه باید نظارت جدی بر موقوفات داشته باشد و اگر متولی آن خطایی کرد، برخورد کند و نباید وقف را به حال خود رها کنیم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه بسیاری از مردم بافت تاریخی از تسهیلاتی که برای مرمت این بافت در نظر گرفته شده مطلع نیستند، افزود: نیاز است که محتوا در این خصوص به صداوسیما داده شود تا مردم بافت تاریخی در جریان تسهیلات قرار گرفته و از آن بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: خانه‌های قدیمی که دیوار‌های آن در حال تخریب و تهدید جانی برای شهروندان محسوب می‌شود، اخطاری به مالکین داده شود تا این مسئله را مرتفع سازند.

جوکار با اشاره به اینکه جمعه ها، جمعه‌های مردمی است، گفت: در محلات مختلف حضور پیدا می‌کنیم تا مردم مشکلاتشان را مطرح کنند و با حضور مسئولان بتوانیم در جهت رفع آن اقدام کنیم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که مدیران و مسئولان در کنارشان هستند و مشکلات را حل خواهند کرد.

او در پایان تاکید کرد: مصوبات این جلسه باید از سوی معتمدین محله پیگیری شود و اگر مسئولی در این خصوص همراهی و همکاری نکرد، به من اطلاع دهید تا پیگیری کنم.

حضور اتباع در این بافت تاریخی و ایجاد ناامنی و مشکلات دیگر، کاهش امنیت محله مالمیر، لزوم احداث پارکینگ در این محله، ایجاد پارکینگ برای حسینیه مالمیر، لزوم رسیدگی به بافت تاریخی این محله و نبود فضای تفریحی و پارک در محله مالمیر از جمله مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان ساکن در این محله بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.