هشدار زرد باران و تندباد لحظه‌ای در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران و تندباد لحظه‌ای در استان هشدار دارد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از اوایل وقت ردا با عبور موج بارشی و بالا بودن ضرایب ناپایداری تا اواخر روز دوشنبه احتمال رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد‌های لحظه‌ای وبارش برف در ارتفاعات استان و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

 او می گوید: این پدیده در مناطق مرتفع شرقی، نوار جنوبی و بخش‌های از مرکز و در بقیه نقاط بصورت نقطه‌ای و بارش برف در ارتفاعات استان فعال است.

به گقته سبزه زاری با توجه به فعالیت این سامانه بارشی احتمال لغزندگی، کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر بصورت محدود، تاخیر در پرواز، خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: توصیه می‌شود احتیاط در سفر‌های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، و عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.